התרגיל של הבית היהודי

רגע לפני ההצבעה על הצעת חוק של חבר האופוזיציה מאיר כהן יצאו חברי הכנסת של הבית היהודי, סמוטריץ´ ומועלם מהמליאה ובכך גרמו מבוכה לקואליציה. מועלם: "אם ראש הממשלה שוכח לבנות בירושלים, אני שכחתי איך מצביעים במליאה"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 11/11/15 17:31 כט בחשון התשעו

רגע לפני ההצבעה על הצעת חוק 'שירותי הסעד' של חבר האופוזיציה מאיר כהן (יש עתיד), יצאו חברי הכנסת מועלם וסמוטריץ' מהמליאה, ובכך הביאו להעברתו של החוק ברוב של 44 ח"כים לעומת 42, זאת למרות התנגדותה של ועדת השרים לענייני חקיקה.

זו הפעם השנייה בתקופה האחרונה בה מנצחת האופוזיציה בהצבעות במליאה, על אף התנגדות הממשלה. בשבוע שעבר הצליחה האופוזיציה להפיל את הצעת החוק של ח"כ יואב קיש שזכתה לתמיכה ממשלתית.

סמוטריץ' ומועלם לא טרחו לתרץ את סיבת יציאתם מהאולם. רגע אחרי ששמעו את תוצאות ההצבעה צייצו חברי הכנסת בטוויטר. "נעדרתי עכשיו מהצבעה על חוק של האופוזיציה כמחאה על הפרת הבטחותיו הרבות של נתניהו לבנות בירושלים. בקואליציה הבטחות צריך לקיים!" כתב סמוטריץ'. "שלמות ירושלים, לא פחות חשובה משלמות הקואליציה, אם ראש הממשלה שוכח לבנות בירושלים, אני שכחתי איך מצביעים במליאה" כתבה מועלם.

משיחה עם גורמים במפלגה עולה כי השניים לא צפויים לעונש כמו ח"כ יוגב אלא להפך. את המבוכה לנתניהו הם תיאמו עם יו"ר המפלגה, השר נפתלי בנט שלאחרונה נמצא תחת לחץ גדול של ראשי הישובים ביהודה ושומרון שדורשים ממנו להתנות את תמיכתו בקואליציה בהפסקת הקפאת הבנייה.