התקדמות במגעי הגישור עם אופק בוכריס

על פי פרסומים, בחודש האחרון התנהלו מגעים בין הצדדים במשפטו של תא"ל אופק בוכריס, במסגרת עסקת טיעון אפשרית בוכריס לא יישב בכלא אלא יבצע מאסר על תנאי ויורד בדרגתו

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 29/11/16 21:11 כח בחשון התשעז

התקדמות במגעי הגישור עם אופק בוכריס
פלאש 90, צילום: פלאש 90

כחודש לאחר תחילת המגעים בין הצדדים במשפט של תא"ל אופק בוכריס, מסתמנת התקדמות שעשויה להוביל להסדר טיעון בין הצדדים.

על פי הפרסומים, על אף הכחשותיו הנחרצות של בוכריס לטענות של המתלוננות נגדו, בוכריס יודה בקיום יחסים עם אחת המתלוננות ובהתנהגות לא הולמת מצידו ובתמורה סעיף האונס יושמט מכתב האישום נגדו. במידה והסכם טיעון שכזה יצא אל הפועל, בוכריס ככל הנראה לא יישב בכלא אלא יבצע מאסר על תנאי ויורד מדרגתו על פי החלטת בית המשפט. על פי הפרסומים בוכריס הסכים להודות בחלק מן האישומים בעקבות לחץ מצד בני משפחתו לסיים את הפרשה.

תא"ל בוכריס עלה לכותרות כאשר בפברואר 2016, לפני כעשרה חודשים, הגישה חיילת ששירתה תחת פיקודו תלונה נגדו. ביולי האחרון הוגש נגד בוכריס כתב אישום חמור בגין תלונתה של החיילת ושל קצינה נוספת ששירתה תחת פיקודו, לאחר הגשת כתב האישום הודיע בוכריס כי הוא פורש מצה"ל ועומד להיאבק על חפותו.

משפטו של בוכריס נפתח בחודש ספטמבר האחרון עם הקראת כתב האישום נגדו. בוכריס נחשב לאחד הקצינים המוערכים בצה"ל, הוא נפצע קשה במבצע חומת מגן, זכה לצל"ש הרמטכ"ל על תפקודו בקרב בשכם. כתב האישום שהוגש נגדו היה חמור ביותר ותיאר שורה של עבירות מין.