התפרסם מצע "בית הלל": קידום מעמד האישה והשתלבות במערכת החינוך

ארגון הרבנים החדש מפרסם לראשונה מצע מסודר עליו חתמו 150 הרבנים והרבניות של החברים בו. במוקד המצע: חשיבות הדמוקרטיה, תחום החינוך ומעמד האישה

חדשות כיפה אורי פולק 09/05/12 11:15 יז באייר התשעב

התפרסם מצע "בית הלל": קידום מעמד האישה והשתלבות במערכת החינוך
יחצ, צילום: יחצ

ארגון הרבנים "בית הלל" פרסם השבוע לראשונה את מצע הארגון, שהוקם אך לפני מספר חודשים, עליו חתמו 150 הרבנים והרבניות של "בית הלל".

המצע מפרט את היסודות המשותפים אשר על פיהם יפעלו רבני "בית הלל" מתוך עולמה של תורה והלכה, לחיזוק ערכי הדמוקרטיה והנאמנות למדינה, להעצמת מעמד האישה ולקידום חינוך תורני הפתוח לערכי האקדמיה והתרבות.

בין היתר מתייחס המצע גם לסוגיית כיבוד החוק ורשויות החקיקה השפיטה והאכיפה וחוקי צה"ל, ליחסי דתיים וחילוניים, היחס לנוכרים, לימוד תורה והלכה לנשים, העצמת מקום הנשים בקהילה, חיזוק ערכי הצניעות ללא הדרת נשים, בעיית העגונות, לימוד מקצועות חול ופתיחות לאקדמיה, שילוב מושכל של מרכיבים חיובים בתרבות הכללית בתוך עולם התורה, חינוך אינטגרטיבי ולא אליטיסטי ונושאים נוספים.

"אנו מאמינים שדרכה של התורה רלוונטית בכל דור, והעומק והמורכבות הקיימים בתורה מנחים אותנו כיצד להתמודד עם המציאות החדשה והמורכבת בדורנו", ציינו ב"בית הלל", והדגישו כי המצע שהתפרסם כולל עיקר את עקרונות היסוד שבהם מאמינים רבני הארגון בשלושה תחומים מרכזיים: חברה ודמוקרטיה, מעמד האישה ותחום החינוך.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן