התפטרותו של כלפה עלתה לו בכיסא

בשל מכתב ההתפטרות ששלח זבולון כלפה יצא כלפה מהרשימה באופן אוטומטי ולא ניתן להחזירו. המשמעות: הוא לא יהיה במקום ריאלי באופן סופי, ובמקום ה-18 יוצב מנכ"ל האיחוד הלאומי לשעבר נחי אייל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/01/15 20:23 ט בשבט התשעה

התפטרותו של כלפה עלתה לו בכיסא
דוברות, צילום: דוברות

אקט ההתפטרות הפומבי שעשה זבולון כלפה לאחר שריונו של אלי אוחנה עלה לו במקומו ברשימה, כך מודיע הערב היועץ המשפטי של האיחוד הלאומי תקומה עו"ד אלי שמואליאן.

בחוות דעת שהוציא היום הוא הודיע כי בשל מגבלה משפטית לא ישובץ חבר הכנסת זבולון כלפה ברשימת הבית היהודי, זאת מכיוון שלאחר ששלח מכתב ההתפטרות, נכנס באופן אוטומטי לרשימה המועמד הבא ברשימת האיחוד הלאומי - נחי אייל, ולכן לא ניתן להוציאו ולהשיב את חבר הכנסת כלפה.

לכן, במקום ה-18, שאינו כרגע מקום ריאלי, נכנס מנכ"ל האיחוד הלאומי לשעבר נחי אייל, וכלפה נדחק למקום האחרון ברשימה. אומנם, הסיכויים שנחי אייל יכנס לכנסת קטנים ביותר, אך אם אכן יקבל הבית היהודי בסופו של דבר מספר מנדטים גבוה, כלפה ימצא את עצמו צופה בערוץ הכנסת במועמד אותו הכניס בעצמו למליאה.

כזכור, לאחר שריונו של אלי אוחנה במקום ה-8 ברשימת הבית היהודי הודיע זבולון כלפה על פרישתו מהרשימה כאקט של מחאה, ואף שלח מכתב התפטרות. הבוקר (ה') הודיע כלפה כי הוא חוזר לבית היהודי, אך עתה מתברר כי מקומו נתפס ואת הנעשה אין להשיב.