התנועה לאיכות השלטון לנתניהו: קצוב את כהונתו של רב הכותל

בתנועה לאיכות השלטון פנו במכתבים לראש הממשלה ולמבקר המדינה נגד התנהלותו של הרב שמואל רבינוביץ' וקראו לקצוב את כהונתו. "היעדר קביעת תקופה מוגבלת לכהונתו מוסיפה תמריץ להתנהלות באופן אופורטוניסטי"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 15/06/16 11:12 ט בסיון התשעו

התנועה לאיכות השלטון לנתניהו: קצוב את כהונתו של רב הכותל
Kobi Gideon, פלאש 90, צילום: Kobi Gideon, פלאש 90

התנועה לאיכות השלטון פנתה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה להגביל את תקופת כהונתו של רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ'.

הרב רבינוביץ' העלה את חמתה של התנועה לאיכות השלטון בעיקר בשל התנהלותו בנושא ה"כותל הרפורמי" ונשות הכותל. "רב הכותל נושא בתפקיד בעל מעמד מיוחד ולו היקף השפעה רב, הוא מנהל את כלל המקומות הקדושים ובפרט את אחד מהאתרים הקדושים והרגישים ביותר במדינה. מיותר לציין עד כמה לכותל המערבי מעמד מיוחד לעם היהודי וכן שידוע כי מהווה גם מקור למחלוקות שונות, המדובר באזור רגיש ונחשק".

במכתבם נאמר כי "להשקפתנו, היעדר קביעת תקופה מוגבלת לכהונתו של רב הכותל מוסיפה תמריץ להתנהלות באופן אופורטוניסטי או בלתי ראוי בשל הידיעה שהתנהלות כזו לא תביא להחלפתו".

"בנוסף, אי-קציבת הכהונה עלולה לתמרץ גורמים שונים לנסות לתגמל ו/או לשחד בדרכים שונות ובלתי ראויות את רב הכותל, כדי להביא להטיית שיקול הדעת שלו, בפרט בהתחשב בסמכות רבת הכוח וההשפעה של שליטה באזור בעל מעמד ייחודי כאמור הנתונה בידו", כשהם מצביעים על מקרים בהם אפשר הרב רבינוביץ' לאילי הון לקיים אירועים אישיים בכותל ובמנהרות הכותל בתמורה לתרומות.

לדבריהם: "כהונתו של רב הכותל מזה עשרים ואחת שנים כרב המקומות הקדושים ומזה שש עשרה שנים כרב הכותל המערבי אינה מהווה תקופת זמן סבירה בשום קנה מידה ואין דומה לה במשרות מקבילות בשירות הציבורי".

"אנו קוראים לך לפעול בהקדם להחלת אמות המידה על המשרה של רב הכותל והמקומות הקדושים", דורשים בתנועה שפנתה גם למבקר המדינה במכתב נוסף ובו ביקשה ממנו לבדוק האם הייתה התנהלות לא תקינה של הרב רבינוביץ' בכל הנוגע לדיונים על הכותל הרפורמי שם ייצג את עמדת הרבנות הראשית.