"התנהגות מבזה ומשפילה מצד גורמים במערכת הביטחון"

הרב אליקים לבנון ויו"ר המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, יחרימו את הכניסה שתיאם צה"ל למתחם קבר יוסף. הסיבה: צמצום חד צדדי במספר המשתתפים באירוע

חדשות כיפה אורי פולק 03/07/11 18:20 א בתמוז התשעא

"התנהגות מבזה ומשפילה מצד גורמים במערכת הביטחון"
מועצה אזורית שומרון, צילום: מועצה אזורית שומרון

צה"ל יקיים הערב (א') כניסה מתואמת וחוקית למתחם קבר יוסף שבשכם, אולם יש המחרימים את האירוע החגיגי: ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה והרב האזורי לשומרון, הרב אליקים לבנון, הודיעו כי יחרימו את האירוע בעקבות מה שהם מגדירים כ"צמצום חד צדדי במספר המשתתפים באירוע".

לדבריהם, צה"ל מנע ברגע האחרון מכמחצית מהמשתתפים מלהגיע אל האירוע, ביניהם גם חברי כנסת ורבנים נוספים שביקשו להגיע למתחם הקבר. "זו התנהגות מבזה ומשפילה מצד גורמים במערכת הביטחון", האשימו השניים בהודעה שפרסמו מטעמם.

עוד נכתב כי "למרבה הצער מערכת הביטחון הדירה את ההתיישבות בפרט והציבור הרחב בכלל מכניסה מכובדת לקבר יוסף, תוך צמצום משמעותי ביותר ומכוון במספר המשתתפים - עד למחצית, ומניעת כניסה של אישי ציבור בכירים, ראשי ישיבות, מקובלים ורבנים, ע"י מניעת תנאים מכובדים לכניסתם, כפי שמתקיים מדי שנים בכל כניסה".

"לצערנו, גורמים במערכת הביטחון פועלים בעקביות בניסיון להדיר את המתיישבים ביש"ע ואת מדינת ישראל מכל קשר המשדר ריבונות על קברו של יוסף הצדיק", הוסיפו בהודעתם וקבעו כי "במחאה על כך אנו מסירים אחריות על כל העלול להתרחש בעת הכניסה לציון הקדוש, בהעדר מנהיגות ציבורית. כל האחריות תיפול על מערכת הביטחון וצה"ל. כוחו של יוסף הצדיק הוא הגורם המאחד את כל ישראל, צר לנו שיום הזיכרון לפטירתו מנוצל ע"י גורמים שונים לבידול ופילוג בעם".

בצה"ל מציינים כי הכניסה למתחם הקבר הערב תתאפשר אך ורק לבעלי היתר. מעבר למתפללים מעבר לצומת תפוח לכיוון שכם ימנע."בצה"ל מדגישים כי ניסיונות כניסה פיראטיים למתחם הקבר מסכנים את המתפללים ומסיטים את כוחות צה"ל ממשימתם המרכזית שהיא ההגנה על תושבי יהודה ושומרון. צעדים משפטיים ינקטו נגד העבריינים", נמסר מדובר צה"ל לכיפה.