התנאי של בג"ץ לבתי הדין הרבניים: מנכ"ל בתמורה לסמנכ"לית

בג"ץ הקפיא מינוי קבע של מנכ"ל בתי הדין הרבניים עד שתמונה אשה לתפקיד סמנכ"ל הארגון ועד שתיפתח האפשרות לנשים להתמודד על גם על תפקיד המנכ"ל. "נציין כי פתרון לשתי הסוגיות הללו יאפשר מינוי קבוע לתפקיד מנהל בתי הדין הרבניים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/04/17 15:21 ט בניסן התשעז

התנאי של בג"ץ לבתי הדין הרבניים: מנכ"ל בתמורה לסמנכ"לית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בג"ץ הקפיאו היום (ד') מינוי קבע של מנכ"ל בתי הדין הרבניים והתנו את אישורו עד שתמונה אשה לתפקיד סמנכ"לית בארגון. כך פורסם באתר 'כיכר השבת'.

בנוסף לכך, ביקש הרכב השופטים בראשותו של השופט אליקים רובינשטיין להקדים את הדיון בועדת החוקה על פתיחת האפשרות למינוי אשה גם לתפקיד מנכ"ל. "נמסר לנו", כתבו השופטים, "כי הוגשה לועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת טיוטה מתוקנת של התקנות והיא ממתינה לדיון. אנו מחלים פני יו"ר הוועדה כי הדיון ייערך בהקדם האפשרי, ככל הניתן מיד לאחר פגרת הפסח".

בקיץ שעבר, חייב בג"ץ את בתי הדין הרבניים לפעול למינוי אשה לתפקיד סמנכ"ל. עם זאת הם מתחו היום ביקורת על כך שמנכ"ל המשרד לשירותי דת עודד פלוס, לא פעל בנושא כפי שהבטיח, "נושא שני שלפנינו, שיסודו בעקבות שיג ושיח עם בית המשפט, הוא בהבטחה מפורשת של מנכ"ל המשרד לשירותי דת, למינוי אישה לתפקיד סמנכ"ל בתי הדין הרבניים. שמחצית הנזקקים להם הן נשים".

לדברי השופטים, "כעולה מהודעת המדינה "נתקע" הדבר מטעמים כאלה ואחרים, חרף תמיכת היועץ המשפטי לממשלה. מופתים גדולים מזה כבר נעשו בתחום המינויים בישראל, כולל במערכת בתי הדין, אך כאן לא צלחה הדרך. לבקשת העותרות בעקבות שיג ושיח, ניתן בזה צו על תנאי שעניינו ליתן טעם מדוע לא תמונה אשה לתפקיד סמנכ"ל בתי הדין הרבניים. תשובה עד 25.4.17".

בסיום ההחלטה הודיעו השופטים על התנית מינוי המנכ"ל בהסדרת שני הנושאים הנ"ל, "נציין כי פתרון לשתי הסוגיות הללו יאפשר מינוי קבוע לתפקיד מנהל בתי הדין הרבניים".