התגובות על פטירתו. נפתלי בנט: "נותיר את המחלוקת על אחריותו לימים אחרים

ח"כים ואישי ציבור מספידים אחרי לכתו של אריאל שרון. ח"כ זבולון כלפה, ממגורשי גוש קטיף: "אריק הגן על העם והארץ רוב ימיו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/01/14 18:18 י בשבט התשעד

התגובות על פטירתו. נפתלי בנט: "נותיר את המחלוקת על אחריותו לימים אחרים
לעמ, צילום: לעמ

שמונה שנים אחרי שראש הממשלה אריאל שרון לקה בשבץ חמור ואושפז במצב צמח הלך מקים יחידה 101 ומוביל תוכנית ההתנתקות לעולמו בגיל 85 וצפוי להיטמן בגבעת הכלניות סמוך לקברה של זוגתו לילי. תנחומים מאישי ציבור בארץ ובעולם החלו להגיע במהלך השבת, אליהם הצטרפו גם חברי הבית היהודי ואישי ציבור דתיים לאחר השבת.

"אריאל שרון היה גדול המצביאים שקמו למדינת ישראל",מסר יו"ר הבית היהודי שר הכלכלה והדתות נפתלי בנט. "באחרית ימיו יזם וביצע את תוכנית ההתנתקות - החרבת גוש קטיף וגירוש 8000 תושביו. בערב זה נזכור את מעשיו הגדולים ונותיר את המחלוקת על אחריתו לימים אחרים. יהי זכרו ברוך".

חבר הכנסת זבולון כלפה, תושב גוש קטיף לשעבר ומזכיר היישוב עצמונה מסר בתגובה לידיעה על פטירתו של ראש הממשלה לשעבר כי "יחד עם כל עם ישראל אני משתתף בצער המשפחה על אובדנו של אריק, גיבור ישראל, שהגן על העם והארץ בימי בחרותו.

ח"כ ניסן ניסן סלומינסקי, יו"ר ועדת הכספים, מסר "אריאל שרון ניחן בתכונה נדירה השמורה רק למעטים. הוא היה מנהיג, אהבו אותו שנאו אותה אך לא ניתן היה להתעלם מהאיש ופועלו. אריק החל את פועלו כמנהיג צבאי שהוביל את היחידות המובחרות של צה"ל למבצעים מזהירים ונצחונות מפוארים על האויב. כאזרח, לאריק ולי הייתה מערכת יחסים מיוחדת. יחד רצנו על הגבעות ויחד יישבנו ובנינו את נחלת אבותנו ביהודה, שומרון וגוש קטיף. המפהך הגדול שחל לאריק שרון בעמדותיו גרם לנזק גדול לעם ישראל ולארץ ישראל. למרות מעשיו כראש ממשלה, עדיין, כמנהיג צבאי ואזרחי של עם ישראל, זכויותיו מרובות ואותן עלינו לזכור".

"יש לאריק שרון זכויות רבות בהתיישבות ביהודה, שומרון וחבל עזה", אמר ליאור כלפה, יו"ר ועד מתיישבי גוש קטיף לשעבר. "אבל לצערנו הוא ייזכר לדיראון עולם בעקבות העקירה מגוש קטיף ובעקבות ההשלכות שלהם בשטחים גדולים של מדינת ישראל כולל ראשון לציון וגדרה ולסיכון חייהם של יותר ממיליון תושבי מדינת ישראל באזורים אלו".

לא נשכח את אריאל שרון", אמרה ח"כ שולי מועלם. "יהודי, ציוני ,שכחייל וכמצביא השתתף בכל הצמתים החשובים לביטחונה של מדינת ישראל, מנהיג שלזכותו תעמוד תנופת הבנייה והצמיחה של מפעל ההתיישבות בארץ ישראל. לא נשכח את אריאל שרון רוה"מ שהחליט להתנתק מחבלי מולדת ולהרוס את מפעל ההתיישבות אותו בנה במו ידיו שעל תוצאותיו אנו משלמים עד עצם היום הזה".

יו"ר מועצת יש"ע לשעבר דני דיין כתב בדף הפייסבוק שלו הודעת אבל קצרה בה אמר: " אריאל שרון היה גדול מצביאי ישראל, מקים ה-101 וחוצה תעלת סואץ. שר שבזכותו קמו עשרות יישובים בכל רחבי ארץ ישראל. ראש הממשלה שנתן את הפקודה למגר את הטרור ב'חומת מגן'". עוד הוסיף וכתב "היום אני מעדיף לסיים כאן את זכרונותי משרון. יהיה זכרו ברוך".

מועצת יש"ע מסרה כי היא :"משתתפת יחד עם כל עם ישראל באבל על פטירתו של ראש הממשלה אריאל שרון. ביום זה, כשאדם הולך לבית עולמו, נזכור לו את זכויותיו ותרומתו הנכבדה לביטחון ישראל ולבניין ההתיישבות במשך עשרות שנים, ומקווים שמורשת זו תיזכר לו היום ובעתיד".

"אריק שרון, מעבר לזכויותיו הרבות, ראה בגיור הצה"לי נושא בעל חשיבות אסטרטגית וקיומית למדינת ישראל", הספיד אותו ח"כ אלעזר שטרן שהתייחס לנושא חוק הגיור אותו הוא מקדם. "גם כאשר האתגרים הביטחוניים והמדיניים שאבו את עיקר זמנו של ראש הממשלה, הוא תמיד מצא זמן לעודד ולדחוף ודאג שידעו כולם- מהחיילת המתגיירת ועד הרב הצבאי הראשי, הרמטכ"ל ושר הביטחון את החשיבות שהוא מייחס לנושא זה".

דני הירשברג, מז"כל בני עקיבא הוציא הערב הודעה לכלל חניכי התנועה בו כתב "חרף ביקורתינו הנוקבת על צעדיו בתוכנית ההתנתקות, בשעה זו נזכור שנים של מסירות נפש וגבורה, שנים של בניית ארץ ישראל ושותפות בתקומתה ונשתתף באבל האומה על הסתלקותו של ראש הממשלה לשעבר".

תנועת הנוער אריאל מסרה כי הרגשות מעורבים. "תרומתו של אריאל שרון ז"ל בבניין הארץ ובטחונה תיזכר לעד. בבד בבד סבל העקורים מגוש קטיף וביטחונם המופקר של תושבי דרום הארץ תמשיך להיות נצורה בליבנו.