התביעה דורשת שנת מאסר בפועל לרב מוטי אלון

פרקליטות המדינה דורשת עונש מאסר בפועל של 9-12 חודשים, בגין שתי עבירות של מעשים מגונים בכוח, בהם הורשע הרב אלון. ההגנה ביקשה להסתפק בעבודות שירות ומאסר על תנאי

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 10/10/13 12:50 ו בחשון התשעד

התביעה דורשת שנת מאסר בפועל לרב מוטי אלון
אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24, צילום: אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24

שלב הטיעונים לעונש במשפטו של הרב מוטי אלון נפתח היום (ה‘) בבית משפט השלום בירושלים, לאחר שהרב אלון הורשע בשתי עבירות של מעשים מגונים בכוח, באחד מתלמידיו.

במהלך הדיון דרשה התביעה מבית המשפט להטיל על הרב אלון עונש מאסר בפועל של 9 עד 12 חודשים, על שתי העבירות. כמו כן דרשה התביעה פיצוי כספי לנפגע.

עו“ד שגיא אופיר, נציג הפרקליטות בדיון, אמר כי ”קיימת חשיבות עליונה להציב גבולות ברורים מדמות משפיעה למי שפונה לעזרתה, בייחוד בעת מצוקה. למרבה הצער, מושג ההרתעה הכללי בנסיבות העניין הוא רלוונטי, שכן זה לא מקרה יחיד“.

בפרקליטות ביקשו מבית המשפט לתת ”ביטוי ומשקל“ לעובדה כי המעשים בוצעו תוך ניצול לרעה של כוחו ומעמדו של הנאשם כדמות משפיעה וכתובת לקבלת סיוע.

מנגד, סנגורו של הרב, עו“ד אשר אוחיון, ביקש מבית המשפט להסתפק בהטלת עונש של עבודות שירות ומאסר על תנאי. לדבריו ”מדובר באירועים יחסית מינוריים. לגבי הנזק שנגרם לנאשם ומשפחתו, אני יכול לסכם ולומר כי מלאה כוס הענישה עד תומה והיא אפילו גולשת מעבר במקרה המסוים הזה“.

עו“ד אוחיון טען כי העדים שהעידו לטובת הרב, הציגו ”דמות מופת“ שפעלה עשרות שנים לחינוך ולמען הזולת. ”בית המשפט קבע בהכרעת דין מאוד כואבת לנאשם שהוא אחראי למעשיו“, אמר עו“ד אוחיון, ”אבל בית המשפט גם רמז שאין צדיק לארץ שיעשה טוב ולא יחטא, אבל מדובר בצדיק. בית המשפט צריך לנהוג בו לפנים משורת הדין, משום כל המעשים שהוא עשה, החינוך שהוא חינך למשפחה לנהוג כך, בזכות מאות ואלפים שנהנו מהגישה הזו“.

עו“ד אוחיון הוסיף וטען כי ”הרב לוקח על עצמו אחריות לאורך כל הדרך, ואומר 'בגלל שהמתלונן נפגע ממעשיי הכוונות שהיו לי פחות חשובות, ואני צריך להתנצל בפניו', והוא עושה זאת“.

אל הדיון הגיע גם הרב יצחק דוד גרוסמן, חתן פרס ישראל, שהוזמן להעיד לטובתו של הרב אלון. בדבריו, אמר הרב גרוסמן כי הוא בחר להגיע אל בית המשפט ”מתוך אמונה אמתית להגיד מה שאני רוצה להגיד“. הוא תיאר כי ”במשך השנים הייתי זקוק הרבה פעמים לעזרה בנושא חינוך, שלום בית, משפחות במצוקה, משפחות בבתי חולים. לא הייתה פעם אחת שפניתי לרב אלון והוא לא התגייס. תמיד בלב ובנפש, בכל מצב שהוא, תמיד נסע ועזר אם זה ללכת לבתי חולים, בעיות עם ילדים או הגעה למשפחות“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן