השר שטייניץ: "אפעל בכל דרך על מנת למנוע טרגדיה מיותרת של פינוי עמונה"

את הדברים אמר השר שטיינץ במהלך סיור בעמונה ובעפרה אשר מעליהן מרחפת עננת פינוי. "הדעת לא סובלת פינוי יישובים שלמים בטענות משפטיות שלא היו חלות בשום אופן בתל אביב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/16 13:47 כב בסיון התשעו

השר שטייניץ: "אפעל בכל דרך על מנת למנוע טרגדיה מיותרת של פינוי עמונה"
המטה הלאומי בליכוד, צילום: המטה הלאומי בליכוד

שר התשתיות יובל שטייניץ הגיע היום (ג') לסיור בעמונה ובעפרה, אותו יזם המטה הלאומי בליכוד. השר שטייניץ הגיע על מנת להביע עמדתו בנוגע לסוגיית הפינוי ולשמוע על המאבק והפתרונות המשפטיים האפשריים.

בסיור השתתפו יושבי ראש המטה הלאומי בליכוד שבח שטרן ונתן אנגלסמן, מועצת עמונה ומזכירות היישוב, נציגי משרד התשתיות ואזרחים מודאגים.

השר שטייניץ התייחס לסוגיית הפינוי בעפרה ואמר "הדעת לא סובלת פינוי יישובים שלמים בטענות משפטיות שלא היו חלות בשום אופן בתל אביב או חיפה. אסור לפנות או להרוס שטח רק בגלל שמישהו טוען זה שלו. רק במקרה שתוכח בעלות באופן מלא, יש לתת פיצויים בלבד".

בנוגע לעמונה אמר השר "אפעל בכל דרך חוקית והגיונית על מנת למנוע טרגדיה מיותרת של פינוי עמונה בחודשים או בשנים הקרובות"

שבח שטרן, יו"ר המטה הלאומי בליכוד אמר כי הזמנת השר שטייניץ לביקור באזור מתקיימת עבור שתי מטרות.
"המטרה הראשונה, להוביל בממשלה את הצלת עמונה ובתי עופרה. כמי שהיה יו"ר ועדת החקירה הפרלמנטרית לאירועי עמונה ומכיר את הנושא היטב, יש לשר שטייניץ יכולות וכישורים מובהקים להוביל לפתרונות טובים. המטרה השנייה הנה החזרת מערכת המים להתיישבות ביו"ש למצב תקין ולטווח ארוך. כשר התשתיות עליו להפעיל את מלוא יכולותיו וסמכויותיו, כדי להפסיק מיידית את הפארסה הזאת, שבה חזרנו לשתות מים מעוקבי מים".