השר נאמן על ההתקפה נגדו: מזועזע מחילול השם

שר המשפטים התייחס לסילוקו על ידי מתפללים ממתחם מערת המכפלה בעת תפילת שחרית. "השר היה מזועזע מחילול שם שמים ברבים"

חדשות כיפה אורי פולק 30/06/11 19:55 כח בסיון התשעא

השר נאמן על ההתקפה נגדו: מזועזע מחילול השם
בית מורשה, צילום: בית מורשה

במהלך טקס סיום בית מדרש לרבנים בענייני גיור שנערך הערב בבית מורשה התיחס שר המשפטים, יעקב נאמן, לאירוע הבוקר במערת המכפלה, בעת שמתפללים במקום גידפו אותו וסילקו אותו מהמקום במהלך תפילת שחרית.

כפי שדווח בכיפה, במהלך תפילת שחרית בה השתתף השר נאמן, הוא גורש מהמקום לאחר גידופים והתקפות אישיות מצד מתפללים במקום, זאת על רקע מעצרו של הרב דב ליאור. במקום התעוררה מהומה, כשחלק מהמתפללים התנגדו למהלך. כוחות משטרה רבים הגיעו אל המקום ושר המשפטים הוצא באופן בטוח מהמערה. השר נאמן לא השיב למתקיפיו.

הערב, כאמור, נמסר לכיפה ממשרד המשפטים כי "השר היה מזועזע מחילול שם שמים ברבים שאירע הבוקר במערת המכפלה, כאשר התפילה הופסקה באמצע קריאת התורה על ידי קריאות גנאי וגידופים של מספר אנשים אשר לא נענו לבקשות שאר המתפללים לאפשר להמשיך בתפילה".

עוד נמסר כי "התפרעויות חמורות מעין אלה לא תמנענה ממערכת המשפט והצדק במדינת ישראל מלהמשיך ולפעול ללא משוא פנים". השר נאמן מסר בנוסף כי "המתפרעים במערת המכפלה התעלמו מדברי חז"ל שקבעו כי "הנעלבים ואינם עולבים, שומעים חרפתם ואינם משיבים, עליהם נאמר בספר שופטים "ואוהביו כצאת השמש בגבורתו"".