השר לביטחון פנים: אין כל כוונה לשנות הסטטוס קוו בקבר דוד

לאחר מסע לחצים מצד פעילים, רבנים וחברי כנסת הודיע השר יצחק אהרונוביץ´ כי אין כוונה לשנות את הסטטוס קוו הקיים במתחם קבר דוד וחדר הסעודה האחרונה. יהודה פואה: "המאבק תם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/05/14 20:56 יח באייר התשעד

השר לביטחון פנים: אין כל כוונה לשנות הסטטוס קוו בקבר דוד
Corky Buczyk / Shutterstock.com, צילום: Corky Buczyk / Shutterstock.com

לאחר שבועות של מאבק נגד כוונה להעביר את קבר דוד בהר ציון לידי הכנסייה ולאחר מכן הגדלת המיסות הנערכות במקום, הודיע הערב (א') השר לביטחון פנים כי הסטטוס קוו במקום לא ישתנה.

"על פי עדכון שקיבלתי ממשרד החוץ וממשרד ראש הממשלה אין כל כוונה לשנות את הסטטוס קוו הקיים היום במתחם קבר דוד וחדר הסעודה האחרונה והדבר אמור לגבי זמני התפילות וכל הקשור בכך", אמר הערב (א') אהרונוביץ.

בחודשים האחרונים נטען כי כמחווה לביקור האפיפיור בישראל מתכוונים בממשלה למסור את קבר דוד לידי הוותיקן. מתחם קבר דוד הינו מתחם המקודש לשני הדתות - היהודית והנוצרית. על פי המסורת הנוצרית בחדר העליון של המבנה התקיימה הסעודה האחרונה לפני צליבתו של ישו. על פי המסורת היהודית קבור במקום דוד המלך.

על רקע הדיווחים על התרקמות הסכם בין מדינת ישראל לוותיקן, במסגרתו תעביר ישראל את הזכויות על מתחם קבר דוד שבהר ציון בירושלים לידיים נוצריות, פנתה לאחרונה סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי, אשר נמצאת בחופשת לידה בימים אלו, לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה שלא לבצע את העברת הזכויות. עד עתה התרכז המאבק נגד העברת המתחם בניסיונות להעלות את הנושא על סדר היום התקשורתי.

"זהו מקום מקודש לעם היהודי ומשמש כמוקד עלייה עבור רבים המבקשים להתפלל על קברו של דוד המלך. לא ייתכן כי מקום זה יימסר לידיים זרות כך שספרי התורה והמגן דוד יבלעו בים של צלבים", כתבה חוטובלי במכתב לרה"מ.

"העברת הזכויות במתחם קבר דוד לידיים נוצריות, דומה להחלטתו של משה דיין להפקיד את המפתחות להר הבית בידי הוואקף הירדני. ישראל הביאה על עצמה מצב בו ליהודים אין חופש תפילה בהר הבית ומסירת הזכויות במתחם הקבר תביא למצב דומה - יהודים לא יורשו להתפלל גם שם", הדגישה סגנית השר.

"קבר דוד המלך מהווה גם עדות לריבונות יהודית בארץ ישראל בעת העתיקה. מסירת קברו של גדול המנהיגים של המדינה היהודית הקדומה, היא למעשה הסכמה עם הפלסטינים המשכתבים את ההיסטוריה ומערערים על הלגיטימיות של מדינת ישראל", הוסיפה חוטובלי וקראה לרה"מ להשאיר את מתחם קבר דוד תחת ידיים יהודיות.

גם שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס לנושא ואמר כי "אין כוונה למסור את קבר דוד לוותיקן", בתשובה לשאילתה של חברת הכנסת אורית סטרוק בוועדת חוץ וביטחון.

יהודה פואה אשר ניהל את המאבק נגד מסירת המקום לידי הוותיקן אמר הערב (א') "ברוך השם המאבק על קבר דוד תם. עם ישראל לא מוותר על המקום הקדוש. לאחר מסע לחצים שכלל החתמות רבנים, תפילות ועצרת תפילה, כמו גם מסע שכנוע של הח"כים שכלל סיור במקום, היום יצאה הודעה מלשכתה של יו"ר וועדת הפנים מירי רגב ובה מכתב רשמי של השר לביטחון פנים. אנו מקווים כי השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ יעמוד בדיבורו. ונזכה לשמור על קדושת המקום. אנו מודים לח"כ מירי רגב לח"כ יוני שטבון ולח"כ משה פייגלין מאיר פרוש וניסים זאב".