השר ישראל כץ: החלת ריבונות על מעלה אדומים וגוש עציון

באירוע לציון 35 שנה לחוק רמת הגולן אמר כץ כי "ישראל חייבת להרחיב את גבולות ירושלים ולהחיל את הריבונות הישראלית על יישובי ירושלים רבתי". בנוסף הבטיח כץ כי רכבת ישראל תגיע בעתיד לטבריה, קרית שמונה, כרמיאל ועוד

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 15/12/16 08:23 טו בכסלו התשעז

השר ישראל כץ: החלת ריבונות על מעלה אדומים וגוש עציון
מרכז מורשת בגין, צילום: מרכז מורשת בגין

השר ישראל כץ קרא להחלת ריבונות ישראלית במעלה אדומים, גוש עציון, גבעת זאב ובית"ר עילית. אמש התקיים במרכז מורשת בגין בירושלים אירוע לציון 35 שנה לחוק רמת הגולן שהוביל ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין ז"ל.

שר התחבורה ישראל כץ, נאם באירוע ןאמר כי "ישראל חייבת להרחיב את גבולות ירושלים ולהחיל את הריבונות הישראלית על יישובי ירושלים רבתי: מעלה אדומים, ישובי גוש עציון, גבעת זאב וביתר עילית- בדיוק כשם שעשה מנחם בגין ביחס לרמת הגולן לפני 35 שנה. זו ההחלטה הנכונה! וזה העיתוי המתבקש נוכח הנסיבות הלאומיות, האזוריות והבינ"ל הקיימות כיום והצורך לחזק את מעמדה של ירושלים"

הדרך בה בגין העביר את חוק רמת הגולן, צריכה להיות דרך הפעולה של הממשלה הנוכחית להחלת ריבונות, כך טוען כץ. "המועד הנכון מכל לעשות זאת ב-3 קריאות וביום אחד- כפי שנעשה אז, הוא ביום ההכרזה הצפויה על העברת שגרירות ארה״ב לירושלים, שכולנו מקוים שתבוא בקרוב".

השר התחייב לבנות תחנות רכבת ברמת הגולן. רכבת ישראל תגיע על פי כץ לטבריה, קרית שמונה, כרמיאל ועוד. "בתחום התחבורה עליו אני ממונה אני מתחייב שבנוסף למערכת הכבישים שהקמנו ואנחנו מקימים לחיבור הגולן והגליל למרכז המדינה , תיבננה מסילות הרכבת לקרית שמונה וטבריה . במסילת הרכבת המתוכננת: כרמיאל- קרית שמונה , תוקם תחנה מול מחניים שתיקרא ״צח״ר - רמת הגולן״ שתשרת ותחבר את יישובי אצבע הגליל והגולן למרכז המדינה ותסייע רבות בהתפתחות רמת הגולן הישראלית ברוח חזונו של מנחם בגין".

(צילום: נתיבי ישראל)

בנוסף, קרא השר כץ "לנהל מו״מ על הענקת סמכויות אוטונומיות לפלשתינים ביהודה ושומרון, בשיתוף מצרים, ירדן ומדינות ערביות נוספות". לדבריו, "כל רעיון הקמת מדינה פלשתינית עצמאית בלב הארץ - דינו להידחות על הסף. בשל היותו נוגד את זכויותינו ההיסטוריות על הארץ ובשל היותו סכנה חמורה לביטחון מדינת ישראל בעתיד".

אמש הרגישו את התקוות הגואות באשר ליחסי ישראל-ארה"ב, נוכח בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות. כץ אופטימי גם הוא ואמר כי יש "לפעול מול הממשל החדש בארה״ב להשגת הכרה אמריקאית בריבונות ישראל ברמת הגולן". בנוסף אמר כץ כי על ממשלת ישראל "לקבוע יעד של 100 אלף מתיישבים ברמת הגולן במהלך השנים הבאות ולהעמיד לשם כל את האמצעים הנדרשים".

ראש מרכז מורשת בגין, הרצל מקוב, אמר אמר כי "מי שמסייר ברמה בימים אלו רואה מושבים וקיבוצים פורחים, יישובים משגשגים ועיר מתפתחת. גם בחבל ארץ זה, הרווי היסטוריה יהודית, יש הווה משמח ועתיד מבטיח. בשנת 2016, נוכח התפוררות המדינה הסורית, כניסת גורמי איסלאם קיצוני והשתלטותם על חלקים מסוריה ברור לכולם כי המצב בו רמת הגולן היא חלק מישראל הוא המצב הנכון, הראוי והמובן מאליו, ויש להודות ולשמוח כי כל הניסיונות למסור את רמת הגולן לסורים כשלו".