השר יעלון: "חנוכה - נצחון הרוח על החומר"

שר הביטחון מהדק את הקשרים עם ישיבות ההסדר: בביקור שני בישיבת הסדר השבוע, הפעם בישיבת "אור וישועה" בחיפה, אמר יעלון כי "לא החומר אלא הרוח היהודית היא שמנצחת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/13 13:25 ב בטבת התשעד

השר יעלון: "חנוכה - נצחון הרוח על החומר"
אריאל מינקוב, צילום: אריאל מינקוב

שר הביטחון, משה בוגי יעלון, הגיע השבוע להדלקת נרות חנוכה בישיבת ”אור וישועה“ שבחיפה, בראשות הרב אליהו זייני. מדובר בביקור השני של יעלון בישיבת הסדר, השבוע, לאחר שמוקדם יותר הוא ביקר להדלקת נרות בישיבת ההסדר בשדרות.

יעלון אמר לתלמידי הישיבה כי חנוכה בעיניו מסמל יותר מכל את הנצחון של הרוח: "אנחנו מדינה קטנה מאוד ולמרות זאת אנו מעצמה" ציין השר, "למדינות רבות יש מטוסי F16 אך שלנו הם הטובים ביותר בזכות רוחם של המהנדסים שלנו ובזכות רוחם של הטייסים הטובים שלנו, לא החומר אלא הרוח היהודית היא זאת שמנצחת".

לאחר דבריו, הצטרף השר לשמוע שיעור בתלמוד מפי ראש הישיבה, הרב אליהו רחמים זייני שליט"א, בשיעור הרב תיאר על פי מדרשי חז"ל השונים את ההתמודדות הקשה שהיתה ועודנה קימת מול אויבינו האכזריים והראה איך הלכות החנוכה המופיעים בגמרא אינם רק תאור הלכתי טכני אלא מדובר בתקנות שדרכם חכמים מלמדים אותנו מה צריכה להיות תגובתנו לאותם עמים הקמים עלינו.

ישיבת ”אור וישועה“ הוקמה לפני 12 שנה בחיפה. בישיבה, מלבד מסגרת ה"הסדר" הרגילה מתקיימת מסגרת של ישיבה גבוהה שבמהלכה יוצאים התלמידים לשירות צבאי וכן מסגרת הכנה למבחני הרבנות לתלמידים בשיעורים הגבוהים בישיבה ובכולל האברכים.