השר חיים כץ: "עבודות הרכבת יתחדשו בשבת"

שר העבודה והרווחה מצהיר שאצלו הדברים יתבצעו בשקט ולא בצעקות. השר אריה דרעי: "צריך לחשוב באיזה מאבקים אנחנו נאבקים. אנחנו גם מבינים שאנחנו לא במדינת הלכה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 08/09/16 08:20 ה באלול התשעו

השר חיים כץ: "עבודות הרכבת יתחדשו בשבת"
Chen Leopold/flash90, צילום: Chen Leopold/flash90

שר העבודה והרווחה, חיים כץ, הודיע על חידוש עבודות התשתית והפיתוח של רכבת ישראל במהלך סופי השבוע, כולל שבת. מתוקף סמכותו כממונה על ההיתרים לעבודה בשבת יאשר כץ ביצוע עבודות הכרחיות בשבת ויקבל בכל שבוע החלטה מחודשת על נחיצות העבודות שיבוצעו. כך כפי שפורסם הבוקר בידיעות אחרונות.

כץ טוען כי המשבר הפוליטי והציבורי שהתחולל בשבועיים האחרונים סביב הנושא היה מיותר וכי יש לבצע את הדברים בשקט. "אין לי שום עניין להתריס, להרגיז או לעשות דווקא. יש לי עניין שהמדינה תמשיך להתנהל כמו שהיא צריכה להתנהל. אמצא את הדרך שבה כולם יהיו מרוצים".

"כל מקרה ייבחן לגופו של עניין" אומר כץ. "כל עבודה בטיחותית שתצטרך להתבצע בשבת - תיעשה. כל עבודה שאין ברירה לבצע אותה בשבת - תיעשה. וגם קדושת השבת תישמר. אבל אצלי זה יתבצע בשקט ולא בצעקות. ואיפה שלא צריך לעבוד - לא יעבדו. במשך שנים מתבצעות עבודות בשבת ויתבצעו גם בעתיד. היה סתם רעש יותר מדי גדול". ראשי המפלגות החרדיות לחצו על כץ בשבועיים האחרונים וגם אמש שלא יאפשר את חידוש העבודות בשבת.

אתמול התגלו סדקים ראשונים בעמדתם הבצורה של ראשי המפלגות החרדיות בנוגע לאי הסכמה גורפת לעבודות בשבת. יו"ר ש"ס ושר הפנים, ח"כ אריה דרעי אמר לרדיו קול חי כי ש"ס והמפלגות החרדיות הסיקו מסקנות מהמשבר האחרון "הפקנו מזה לקחים. אנחנו יושבים ראשי הסיעות החרדיות, אין לנו שום עניין לחולל משברים אנחנו גם מבינים שאנחנו לא במדינת הלכה, עוד לא הגענו לימות המשיח, ושאנחנו לא הגענו למצב אידאלי שכל עם ישראל מבין מה זו מהות שבת".

דרעי אמר כי הציבור החילוני יצטרך להחליט באיזו שבת הוא מעוניין. "אנחנו לא נכוף על אף אחד מה לעשות. צריכים גם לזכור שיש לנו לדאוג לחינוך שלנו, ולזכויות של הציבור שלנו אנחנו חיים בתוך מדינה חילונית, אמנם יהודית, אבל חילונית, שכשהיום אתה מדבר אתם הם לא מבינים את המהות של שבת". דרעי הוסיף כי "צריך לחשוב באיזה מאבקים אנחנו נאבקים, וצריך להסתכל בכל מאבק מה התועלת אם אתה מצליח בו, מה אתה מפסיד בתמורה".