השר הרשקוביץ על הזכייה בנובל: "הרגשה עילאית"

שר המדע השתתף בטקס חלוקת פרס נובל, בו זכה ידידו האישי, פרופ' דן שכטמן, על תגליתו בתחום מדע הכימיה. "נמשיך לפתח את המדע ולהשקיע בהון האנושי", הבטיח

חדשות כיפה אורי פולק 11/12/11 10:48 טו בכסלו התשעב

השר הרשקוביץ על הזכייה בנובל: "הרגשה עילאית"
באדיבות שגרירות ישראל בשבדיה, צילום: באדיבות שגרירות ישראל בשבדיה

שר המדע והטכנולוגיה, דניאל הרשקוביץ, השתתף אמש (מוצאי שבת) בטקס הענקת פרס נובל בשבדיה, בו זכה פרופסור דן שכטמן, הישראלי העשירי הזוכה בפרס המכובד.

שכטמן זכה בפרס היוקרתי במסגרת מדע הכימיה, על תגליתו פורצת הדרך ב-1982 בנושא גבישים קווזי-מחזוריים. השר הרשקוביץ היה השר הישראלי הראשון שהוזמן להשתתף בטקס, כשמארגני הטקס סיפקו לשר ולרעייתו שמעונה אוכל כשר בסעודה החגיגית שהתקיימה בהזמנת מלך שבדיה, לאחר טקס הענקת הפרס אמש. מעבר לתפקידיו המקצועיים, נחשב הרשקוביץ לידיד אישי של שכטמן, ועל כן הוזמן לטקס.

"זו הייתה הרגשה עילאית לראות את פרופ' שכטמן מקבל את הפרס. הוא איש צנוע ורגשותיו עצורים בדרך כלל, אבל אפשר היה להבחין שהוא מתרגש מאד", סיפר היום השר הרשקוביץ לכיפה. הוא ציין כי "באותו רגע לא יכולתי שלא לחשוב על כך שלמרות שאנו עם כה קטן, שכמעט והושמד בשואה וגם כיום נמצא במאבק קיומי, הצלחנו לקום מן האפר ואנחנו נמצאים בפסגת המדע כמעצמה מדעית וטכנולוגית. גם העובדה שחמישה מבין מקבלי הפרס אמש היו יהודים מילאה אותי גאווה, והעובדה שאני חבר אישי של שכטמן היא מקור לשמחה כפולה ומכופלת".

(צילום: באדיבות שגרירות ישראל בשבדיה)

הרשקוביץ הדגיש כי "נמשיך לפתח את המדע והטכנולוגיה ולהשקיע בהון האנושי - כי זה אחד מסודות הצלחתנו, כמו גם החשיבה היהודית המקורית והאילוצים הביטחוניים שלעיתים מביאים אותנו ליצירתיות יוצאת דופן, ברוח האמרה שטבע אילן בירן - 'גיליוטינה מחדדת את המחשבה'".