השר הרשקוביץ סייע לביני"שים לצאת לפיקוד

לאחר שמג"ד בחטיבת הצנחנים סירב לאשר לחיילים במסלול ה"הסדר" לצאת למסלול פיקודי, התערב השר דניאל הרשקוביץ והצליח לסייע לכמה מהם

חדשות כיפה אורי פולק 19/05/11 00:00 טו באייר התשעא

השר הרשקוביץ סייע לביני"שים לצאת לפיקוד

שר המדע והטכנולוגיה ויו"ר "הבית היהודי", דניאל הרשקוביץ, פעל באחרונה כדי לסייע לחיילים המשרתים במסלול ה"הסדר", לצאת לפיקוד למרות שמפקדיהם סירבו לעשות כן.

מפקד גדוד 101 של חטיבת הצנחנים סירב לאחרונה לאפשר לחייליו לצאת לקורס מ"כים, אלא אם יחתמו כי הם עוזבים את מסלול ההסדר. הורים לשבעה חיילים שנמנעה מהם יציאה לקורס מ"כים פנו לשר דניאל הרשקוביץ וסיפרו לו את פרטי האירוע, לאחר שרוב החיילים שהיו מעוניינים לצאת לפיקוד - כבר ויתרו על המסלול.

בשלב זה פנה השר הרשקוביץ לבכירים בצה"ל, שהורו על עריכת תחקיר בנושא. אמש (ד') מסרו בכירי צה"ל לשר כי בתום התחקיר נמצא שהמג"ד טעה בשיקול הדעת וכי חיילי ההסדר בכל החטיבות יוכלו להמשיך למסלולי הפיקוד, גם ללא ויתור על מסלול ההסדר. יצוין כי הנוהל הקיים מחייב את חייל ההסדר שיצא לקורס פיקודי לשרת כמ"כ במשך שמונה חודשים מסיום הקורס, וכקצין במשך שנה מסיום הקורס.

"חיילי ההסדר הם מטובי הלוחמים בסדיר ובמילואים, כך שצה"ל והמדינה מרוויחים משילובם במסלולי הפיקוד", אומר היום השר הרשקוביץ בתגובה לכיפה, "מצה"ל נמסר לי כי מג"ד 101 טעה וכי לא מדובר במדיניות חדשה, ואני שמח שמכאן ולהבא הבני"שים יוכלו להשתלב במסלולי הפיקוד מבלי לוותר על מסלול ההסדר".