השר הרשקוביץ נגד חידוש המפד"ל: "זו פלגנות ותככנות"

שר המדע ויו"ר "הבית היהודי" תוקף בחריפות את התנהלותו של אורלב וקובע כי מחדשי המפד"ל הינם "מיעוט המעדיף אינטרסים אישיים על פני בנייה מחודשת של המחנה"

חדשות כיפה אורי פולק 12/05/11 00:00 ח באייר התשעא

השר הרשקוביץ נגד חידוש המפד"ל: "זו פלגנות ותככנות"
כיפה, צילום: כיפה

שר המדע והטכנולוגיה ויו"ר "הבית היהודי", דניאל הרשקוביץ, מביע התנגדות לחידוש פעילות מוסדותיה הותיקים של תנועת המפד"ל, זאת בעקבות קריאתו של ח"כ זבולון אורלב לחידוש פעילותם.

כפי שדווח בכיפה, לראשונה מאז מערכת הבחירות של 2009, ועידת המפד"ל תתכנס לראשונה בעוד כחודש, כדי לדון בחידוש פעילות התנועה לקראת מערכת הבחירות לכנסת ה-19. את הכינוס יוזם ח"כ זבולון אורלב, יו"ר המפד"ל, בשיתוף פעולה עם חברת הכנסת לשעבר, גילה פינקלשטיין.

ואולם, במכתב לפעילים שפרסם השר הרשקוביץ בעקבות קריאתו של אורלב והגיע לידי מערכת כיפה, טוען הרשקוביץ כי "יש להמשיך במהלך ההתחדשות והאחדות של הציונות הדתית, שתכליתו גיבוש מחנה אחד, ראוי ומלוכד, שיהלום את העשייה המפוארת של הציונות הדתית בכל תחומי החיים במדינתנו". הרשקוביץ מציין כי בשיתוף פעולה שקיים עם ח"כ אורי אורבך, ערכו השניים חיבור אל קהלים שונים בציונות הדתית ובציבור הכללי, תוך קשירת קשרים עם הגרעינים התורניים, הקהילות בארץ ובחו"ל והקמת הקשר עם הישיבות, המכינות והמדרשות.

הרשקוביץ מסביר כי "העובדה שמוסדות המפלגה פורקו אפשרה לנו לפעול לכיוון יצירת מרכז (זמני, לעת עתה) בו פעילים המסורים מזה שנים רבות ישתפו פעולה עם נציגות צעירה מן השטח של מגוון העשיה הרחב מאד של הציונות הדתית". הוא מציין כי "הסיעה קיימה דיונים ארוכים שתוצאתם הייתה החלטת סיעה על תוואי מפורט לחידוש פני המפלגה והתנהלותה הדמוקרטית".

ואולם, לדברי הרשקוביץ, החלטת הסיעה "לא כובדה ע"י מיעוט האומר "לשוב למצרים", לקדש את העבר ולהעדיף אינטרסים אישיים על פני בניה מחודשת של המחנה". בהתייחסות ישירה למעשיו של אורלב מאשים הרשקוביץ וקובע כי "ההתנהלות הפלגנית והתככנית אשר הרחיקה משורותינו לא רק את שני יושבי הראש הקודמים של המפלגה וחבר כנסת נוסף, כי אם גם עשרות אלפים של חברים שנקלטו בין זרועותיהן המחבקות של מפלגות אחרות, ואשר הביאה את המפלגה אלי פי פחת, התנהלות זאת מנסה כעת לכנס את מוסדות העבר שפורקו, מהלך שמשמעותו פילוג המפלגה וניתוקה מתהליך ההתחדשות וליכוד השורות".

"די לפילוג!", קורא הרשקוביץ ומאיים כי "התנהלות זאת מאיימת לפצל את כוחנו עד כדי היעלמותה של המפד"ל מן הזירה הפוליטית". לדבריו, "ההתחדשות והאחדות אשר הביאו אותי מן האקדמיה ומן הרבנות ואת ח"כ אורי אורבך מן הספרות ומן התקשורת, הן הכרחיות. אין אנו שבים מצרימה כי אם נעים קדימה. אין בלבי ספק כי המפד"ל, ביתי מבטן ומלידה, תמשיך להיות הגורם המשמעותי בתהליך זה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן