השר הרשקוביץ: למצוא את שביל הזהב בסוגיית שירת הנשים

יו"ר "הבית היהודי" טען מחד כי "צה"ל חייב לאפשר לכל חייל דתי לשמור על אורח חייו בהתאם להלכה" אך מאידך הבהיר כי "אין שום מניעה לשמוע שירת נשים במערכת הגברה"

חדשות כיפה אורי פולק 22/09/11 10:18 כג באלול התשעא

השר הרשקוביץ: למצוא את שביל הזהב בסוגיית שירת הנשים
יותם פרום, צילום: יותם פרום

יו"ר "הבית היהודי", שר המדע והטכנולוגיה, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ התייחס אתמול (ד') לסוגיית שירת הנשים בצה"ל, באומרו ניתן למצוא את "שביל הזהב" בין צרכי הצבא לבין רגשותיהם של החיילים הדתיים המשרתים בו.

במהלך ביקור שערך השר הרשקוביץ בקרית החינוך הממ"ד "גרוס" בקרית גת, אמר השר כי "צה"ל חייב לאפשר לכל חייל דתי לשמור על אורח חייו בהתאם להלכה. לא בכדי יש בצה"ל פקודה לשמור על כשרות ועל שמירת שבת בחדרי האוכל הצבאיים".

עם זאת, השר הרשקוביץ הבהיר כי "ראוי לדעת כי על-פי פוסקים רבים אין שום מניעה לשמוע שירת נשים באמצעות מערכת הגברה. כפי שאדם אינו יוצא ידי חובת שמיעת מגילה אם נקראה אל תוך מיקרופון - כי אין זו שמיעת קול הקורא, כך גם אין איסור לשמוע אישה ששרה באמצעות מיקרופון". כיוון שכך, השר הרשקוביץ הביע עמדתו כי "ניתן וראוי למצוא את שביל הזהב ואת המגשר והמאחד על פני המפריד".

ביחס לסוגיות המדיניות העומדות על סדר היום תהה השר הרשקוביץ "איפה הצונאמי שהבטיחו לנו ב-20 לספטמבר? הגיע הזמן שנפסיק להפחיד את עצמנו. אם נראה עצמנו כחגבים - כך גם יראו אותנו אומות העולם. דעת הקהל האמריקנית היא פרו-ישראלית ומעבר לכך, יש לנו שיתופי פעולה עם מדינות רבות בעולם, הרואות בנו מעצמה מדעית וטכנולוגית - והדבר משפיע גם על עמדותיהן המדיניות באו"ם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן