השר הרשקוביץ השיג תרומה למעבדה חדשה בישיבת אדר“ת

שר המדע והטכנולוגיה גייס כספים מתורם אנונימי לטובת הקמת מעבדה חדשה בישיבה התיכונית בבת ים. בזכות התרומה, יוכלו התלמידים להשתלם באופן נרחב יותר בתחומי המדעים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/11/12 18:12 יג בכסלו התשעג

השר הרשקוביץ השיג תרומה למעבדה חדשה בישיבת אדר“ת
יחצ, צילום: יחצ

שר המדע והטכנולוגיה, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ חנך היום (ג‘) מעבדת מדעים בישיבה התיכונית אדר"ת בבת-ים. לפני כשנה ביקר השר הרשקוביץ בישיבה ונדהם לגלות את הפער שבין מצב המעבדה הירוד לבין המוטיבציה והפוטנציאל של התלמידים להצליח בתחומי המדעים. לאור זאת החליט השר לנסות לגייס תורמים שישדרגו את מעבדת המדעים בישיבה התיכונית, ואכן נמצא מי שהסכים להרים תרומה מכובדת לחידוש המעבדה - וביקש להשאר אנונימי.

היום נחנכה המעבדה במעמד השר הרשקוביץ ומ"מ ראש העיר בת-ים אורי בוסקילה. השר הרשקוביץ אמר במהלך טקס חנוכת המעבדה כי הישיבה היא ”מוסד ותיק ומוכר שהניב גידולים מלבלבים. התרשמתי שהרב בן-נחום הכניס רוח חדשה ורעננה, מתוך ראיית השילוב של מצויינות בתורה ובמדע גם יחד. אני שמח שזכיתי לקחת חלק בסיוע לעשייה חינוכית זו, באמצעות התורם הנדיב".

ראש הישיבה, הרב שי בן-נחום, ציין כי ”המעבדה המחודשת מרכזת בתוכה את לימודי המדעים בכלל, ואת לימודי הביולוגיה והפיזיקה בפרט, דבר התורם לחוזקם של תלמידי הישיבה. פתחנו השנה תכנית ייחודית ללימודי תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב בשיתוף פעולה עם המכון הטכנולוגי בחולון, ואין ספק שהמעבדה המשודרגת תסייע להכנת התלמידים המצטיינים הללו".

את המעבדה ייסד לראשונה המחנך שמואל משולם ז"ל לפני 34 שנים ובמעבדה ייוחדה פינת הוקרה לזכרו ולתיאור פועלו כמופת של מקצועיות ומסירות לתחום ההוראה.