השר הרשקוביץ הצביע בעד העסקה: "השמחה והעצב מתערבבים"

יו"ר "הבית היהודי", שהשתתף בישיבת הממשלה אשר הצביעה על גורלה של עסקת שליט, תמך בעסקה. לדבריו, עמדות ראשי מערכת הביטחון הכריעו את הכף לטובת תמיכתו בשחרור המחבלים

חדשות כיפה אורי פולק 12/10/11 02:18 יד בתשרי התשעב

השר הרשקוביץ הצביע בעד העסקה: "השמחה והעצב מתערבבים"
כיפה, צילום: כיפה

ממשלת ישראל אישרה אמש (ג') ברוב גדול את עסקת שליט, כש-26 שרים הצביעו בעד, מול שלושה שרים שהתנגדו - שר החוץ אביגדור ליברמן, שר התשתיות עוזי לנדאו והשר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון.

יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, תמך בעסקה והצביע בעדה, זאת על אף עמדתו העקרונית אשר שוללת שחרור מחבלים במסגרת עסקאות מסוג זה. השר הרשקוביץ הסביר אמש לכיפה כי החליט בסופו של דבר להצביע בעד עסקת שליט, זאת בעקבות חוות דעתם של ראשי מערכת הביטחון אשר "הכריעו את הכף" לטובת תמיכתו בעסקה.

"קל מאד להתנגד כשאינך בצומת ההכרעות", קבע השר הרשקוביץ, אשר ציין כי ההחלטה הייתה "מייסרת. השמחה והעצב מתערבבים". השיקול, מבחינתו, הניח "על כף המאזניים עמדו חובתנו המוסרית בהשבת חייל ובפדיון שבויים, אל מול שחרור הנתעבים שברוצחים".

מאוחר יותר ביקר השר הרשקוביץ במאהל המאחה של משפחת שליט, מול מעונו של ראש הממשלה בירושלים, יחד עם שר הביטחון אהוד ברק ושר המשפטים יעקב נאמן. יו"ר "הבית היהודי" ביקש לחזק את ההורים, נעם ואביבה, ולאחל להם שבעקבות החלטת הממשלה יוכלו כבר בקרוב לפגוש את גלעד, השרים אהוד ברק, פרופ' דניאל הרשקוביץ ויעקב נאמן הגיעו למאהל שליט במרכז ירושלים וחיזקו את ההורים נעם ואביבה.