השר הרשקוביץ בעמונה: ניתן למנוע את הרס היישובים

יו"ר "הבית היהודי" ביקר ביישוב עמונה ונפגש עם נציגי התושבים על מנת לפעול לסיכול פינוי המאחזים ביהודה ושומרון. "החלטות בג"ץ לא קלות, אבל אין סיבה להתייאש", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 27/10/11 20:44 כט בתשרי התשעב

השר הרשקוביץ בעמונה: ניתן למנוע את הרס היישובים
כיפה, צילום: כיפה

יו"ר "הבית היהודי" ושר המדע והטכנולוגיה, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, ערך היום (ה') סיור ביישוב עמונה, במסגרתו נפגש עם ראש המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה, ועם נציגי התושבים, ודן עימם בדרכי פעולה לסיכול סכנת הפינוי המרחפת על יישובים ביו"ש.

השר הרשקוביץ עדכן את התושבים בפגישה דחופה שקיים עם ראש הממשלה לאחר ביקורו ב"גבעת אסף" ובשכונת האולפנה בבית אל, בה הציג בפני ראש הממשלה את גודל העוול בפינוי יישובים שהוקמו ברשות ובסמכות המדינה, ואת המשמעויות הפוליטיות הדרמטיות של הריסת יישובים.

כפי שדווח בכיפה, החלטת בג"ץ שניתנה באחרונה קובעת כי ארבעה מאחזים ביהודה ושומרון יפונו בחצי השנה הקרובה ובהם "גבעת אסף", שעתיד להתפנות עד סוף שנת 2011, ואחריו צפויים להתפנות מגרון, שכונת האולפנה של בית אל ועמונה.

השר הרשקוביץ אמר לתושבים כי ראש הממשלה מבין את המצב לאשורו ובכוונתו למצוא פתרונות שימנעו את הרס היישובים. "אני מעלה את הנושא הזה בכל פורום ממשלתי רלוונטי ולא מתכוון להרפות ממנו. ניתן לרתום לנושא הזה שרים רבים, אוהבי ארץ ישראל. אמנם החלטות בג"צ אינן קלות, אבל אין שום סיבה להתייאש", אמר השר הרשקוביץ.

בתוך כך השתתפו הערב כ-1,500 בני אדם בתפילה המונית שנערכה ב"גבעת אסף". בין הרבנים שהשתתפו בתפילה נמנו הרב דב ליאור, הרב דוד חי הכהן, הרב יעקב שפירא, הרב דוד דודקביץ', הרב יוסף ויצן, הרב גדי בן זמרה, הרב יהושע מגנס, הרב אלישע וישליצקי, הרב שלמה רוזנפלד, הרב אברהם יצחק כלאב ורבנים נוספים.