השר דרעי על הרפורמים: אם זו יהדות אני מוותר עליה

במסגרת שעת שאלות בכנסת, נשאל שר הפנים, אריה דרעי, מדוע הוא לא מנסה לקרב את הרפורמים. "הם גורמים נזק גדול וחורבן ליהדות", אמר ושאל: "הם לא מאמינים בבית המקדש, אז מדוע הם באים לכותל?" צפו

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/11/16 07:00 ז בחשון התשעז

השר דרעי על הרפורמים: אם זו יהדות אני מוותר עליה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שר הפנים במתקפה חריפה נגד הרפורמים. כשנשאל השר דרעי, ע"י ח"כ אלעזר שטרן מדוע הוא לא מנסה לקרב את הרפורמים ולהגיע עימם להסכמות, הוא ניצל את השאלה ופרש בקצרה את דעתו עליהם.

שאלתו של ח"כ שטרן, נשאלה במסגרת שעת שאלות לשר הפנים שהתקיימה אתמול במליאת הכנסת. ״הרפורמים הם אמנם אחים שלנו אבל הם גורמים נזק גדול וחורבן ליהדות", אמר השר דרעי וסיפר: "הייתי השבת בעיר כרמיאל והמארחים שלי שהם יהודים מסורתיים, הראו לי מבנה שנבנה על פי החלטת בג״צ כבית כנסת רפורמי. אמרו לי שביום כיפור הביאו לשם טרמפולינות לילדים ודוכני משקאות וממתקים. הראו לי מבנה נוסף בעיר גם הוא בית כנסת רפורמי. בשניהם ביחד יש שם אולי עשרה אנשים. אחד נוסח ספרד ואחד אשכנז. באחד מנגנים בגיטרה ובשני באורגן". כאן, פנה דרעי לשטרן בשאלה משלו" "אז אני שואל אותך: זו היהדות שאתה רוצה לקרב? אם זו היהדות - אני מוותר עליה. זה לא בית כנסת אלא משהו אחר. היהדות שאני מכיר זו ההולכת לפי השולחן ערוך. שמשמרת את ההלכה".

בהמשך, שר הפנים הטיל ספק בקשר של הזרם הרפורמי לבית המקדש ושאל: "מה יש לרפורמים מהכותל? הרי אני מתפלל שייבנה שם בית המקדש ויקריבו קורבנות ותהיה לשכת הגזית. הם הרי לא מאמינים בזה, אז מדוע הם באים לכותל? מה יש להם ממנו? הם רק רוצים לעורר פרובוקציות ופירוד בעם. הם במתכוון מנסים להרוס ולהחריב את הדרך המקורית בכל תחומי היהדות״.

[embed]

]

עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית, הגיב לדברים ואמר: "דבריו של השר דרעי הם תערובת של בורות ורשעות. מדהים ששר בממשלת ישראל מרשה לעצמו לבוז כך למליוני יהודים ברחבי העולם. אנו מצפים מראש הממשלה להסתייג נמרצות מדברי השר דרעי. כמו שמיהר לנזוף ביהודי אמריקה בשבוע שעבר, כך ראוי שיעמיד את במקומו את השר דרעי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן