השר גלנט בפנייה לציונות הדתית: "בצבא המפקד קובע- לא הרבנים"

בעקבות סערת הרב יגאל, שר הבינוי והשיכון והאלוף לשעבר קורא לציבור הדתי ליישר קו עם צה"ל ומדגיש: הרב יגאל צריך להתנצל ומצד שני אסור לסגור את המכינה בעלי

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/03/17 10:27 יח באדר התשעז

השר גלנט בפנייה לציונות הדתית: "בצבא המפקד קובע- לא הרבנים"
פלאש 90. Marc Israel Sellem, צילום: פלאש 90. Marc Israel Sellem

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט התייחס היום (חמישי) דברי הרב לוינשטיין, הקשר בין הציונות הדתית לצה"ל ולאיום שר הביטחון לסגור את המכינה בעלי.

בפנייה לכללית למגזר הדתי-לאומי הוא כתב: ""אני פונה אל חבריי לנשק, בני הציונות הדתית. אתם מהטובים בארצנו. מכם יצאו הנועזים בלוחמי צה״ל. אני מכיר רבים מכם אישית, לחמנו יחד, פיקדתי עליכם. מדינת ישראל וצה״ל התברכו בכם".

האלוף המיל' התייחס לשוני וההבדלים שבין תפיסות הציבור הדתי לתפיסות שלאחרונה רווחות בצבא, "עוצמת השיח על שירות נשים נובעת מתפיסות עולם שונות המלוות אותנו משחר ימיה של הציונות. לאורך השנים השכלנו לשמור את צה״ל מחוץ לדיון הפוליטי לתועלת מדינת ישראל".

גלנט סימן עבור הציבור הדתי וחייליו את הקו האדום שלדעתו אסור לעוברו, "כידוע לכולנו, בצבא יש סמכות אחת - של המפקד. מרגע שאמר את דברו זה החוק. המפקד קובע - לא רבנים, לא מומחים, לא יועצים".

בהמשך הוא התייחס לאמירותיו של ראש המכינה בעלי ולאולטימטום שהציב בפניו הש ליברמן, "האמירות של הרב לוינשטיין הן פסולות, מסוכנות, מפלגות ומקוממות. שירות נשים מתקיים בצה״ל מיום כינונו, הוא חיוני לתפקוד הצבא. העובדה שמהמכינה בעלי יצאו טובי לוחמנו אינה מקנה לרבניה זכות לערער על עקרונות היסוד של צה״ל. אני קורא לרב לוינשטיין להתנצל על דבריו. מנגד, אסור בתכלית האיסור, לחשוב על סנקציות כנגד המכינה בעלי".

לדבריו, הדיון צריך להתקיים אך חשוב שיערך בכבוד ומתוך ערבות ואחריות הדדית, בדיוק כפי שנהגנו בהגנה על גבולות הארץ ובמבצעים מרוחקים לנטרול אויבים ואיומים. צה״ל נמצא מעל כל ויכוח פוליטי, הוא חיוני לקיומנו - חובתינו המשותפת לאפשר לחיילים ולחיילות לבצע את משימותיהם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן