השר גדעון סער: עקירת ההתיישבות בגוש קטיף פגעה באופן ישיר בביטחון

בטקס הממלכתי לציון 9 שנים לעקירה מגוש קטיף נאם שר הפנים גדעון סער שאמר "יהודה ושומרון היא חומת המגן בשפלת החוף, במרכז, בגוש דן וירושלים ולכן צריכים לשמור עליה ולחזק אותה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/08/14 10:37 ח באב התשעד

השר גדעון סער: עקירת ההתיישבות בגוש קטיף פגעה באופן ישיר בביטחון
דוברות מרכז גוש קטיף, צילום: דוברות מרכז גוש קטיף

"עקירת ההתיישבות בגוש קטיף פוגעת באופן ישיר בביטחון. כשם שאותם מתיישבים היו חגורת הביטחון של עם ישראל כך ההתיישבות ביהודה ושומרון היא חומת המגן בשפלת החוף, במרכז, בגוש דן וירושלים ולכן צריכים לשמור עליה ולחזק אותה”, כך אמר אמש (א') שר הפנים גדעון סער בטקס הממלכתי לציון 9 שנים לעקירה מגוש קטיף. לדבריו, "מדינה פלסטינית תקים סכנה חמורה לביטחון ישראל. מי יוכל לומר לתושבי ירושלים לתושבי ראש העין לתושבי כפר סבא שהם לא יקומו עם מנהרות טרור מתחת לבתיהם אם חלילה נתפתה לאלה שעכשיו, עוד במהלך המלחמה, מדברים על האופק המדיני. האופק הזה שהם מבקשים לצייר הוא סכנה חמורה לביטחון אזרחי ישראל".

מרכז קטיף, להנצחת גוש קטיף וצפון השומרון, ערך אמש (א') את הטקס הממלכתי לציון 9 שנים לעקירה מגוש קטיף, במרכז בגין בירושלים. האירוע התקיים השנה בסימן עשור ל"שרשרת האנושית". באירוע נשאו דברים שר הפנים ח"כ גדעון סער וראש העיר ירושלים ניר ברקת.

"היעד הלאומי שלנו שהוצג גם על ידי ראש הממשלה הוא פירוז רצועת עזה", אמר השר סער. "זה יעד נכון וליעד זה יש לחתור בנחישות. להערכתי יהיה קשה להגיע להשגת יעד זה כל עוד משטר הטרור החמאסי בעזה עומד על קנו. לא ניתן להסיר את המצור על עזה כל עוד משטר הטרור של החמאס שולט בה. יש להדק את המצור על עזה. אין לוותר על אינטרסים לאומיים ואסטרטגים של ישראל כדי לקבל אהדה זמנית בדעת הקהל הבינלאומי".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת דיבר גם הוא על מבצע צוק איתן שמתקיים בימים אלו לצד ציון 9 שנים לגירוש מגוש קטיף. "יש קו ישיר שמחבר בין האירוע הערב, 9 שנים לעקירה מגוש קטיף, ולחודש הלחימה שאנו עוברים בעזה”, אמר. "היום אנו מבינים את השלכות מהלך ההתנתקות שבמקום שההקרבה תביא לקרבה בין העמים, הרי שהחמאס ושונאי ישראל ראו בעקירת ההתיישבות שלב בעקירת עם ישראל מכל ארץ ישראל. את משל גוש קטיף ראוי שנלמד ונזכור גם כאן בירושלים, בדרום ובכל הארץ. מול הטרור תשובתנו היא אחת - לעמוד איתן לחזק את ההתיישבות בכל מקום, לבנות את ירושלים על כל שכונותיה וחלקיה ולהמשיך את רוח האחדות לבנות ולהיבנות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן