השר גדעון סער – יקיר ההתיישבות

שר החינוך זכה לתעודת הוקרה והערכה מטעם המתיישבים, בזכות תרומתו לקידום החינוך ביהודה ושומרון. יו"ר מועצת יש"ע: "השר סער החזיר את היהדות והציונות למערכת החינוך"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 22/10/12 12:14 ו בחשון התשעג

השר גדעון סער – יקיר ההתיישבות
ניסים זאב, צילום: ניסים זאב

המועצה המקומית קרני שומרון העניקה את "אות יקיר ההתיישבות" לשר החינוך, גדעון סער, על פועלו למען קידום החינוך ביהודה ושומרון. תעודת ההוקרה הוענקה לשר סער על ידי דני דיין יו"ר מועצת יש"ע, חננאל דורני ראש המועצה המקומית קדומים והרצל בן-ארי ראש המועצה המקומית קרני שומרון.

בתעודה נכתב כי השר סער ראוי לתואר "על תרומתו הנכבדה לפיתוח מוסדות החינוך ביהודה ושומרון, על מסירותו להגברת התודעה היהודית והציונית, על פעילותו לחיבור ילדי ישראל לערכים ולמסורת ועל תמיכתו הנחושה בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".

דיין ברך את השר סער ואמר כי הוא "הוכיח מעל לכל ספק שההתיישבות יקרה לו. הוא פעל למען אוניברסיטת אריאל, מחק את פערי התקצוב שיצרה יולי תמיר, נלחם כדי שההקפאה לא תכלול את מוסדות החינוך והשיק את מיזם סיורי התלמידים במערת המכפלה. מי שעושה למען ההתיישבות אנו מוקירים אותו. אך בעיקר אני מודה לו על החזרת היהדות והציונות למערכת החינוך. מערכת החינוך הממלכתית חוזרת לציון".

השר סער הודה למברכיו ואמר כי הוא השתדל להשקיע מאמצים בקדנציה הנוכחית "לשנות את מקומו של החינוך בסדר העדיפויות הלאומי. הצלחנו. החינוך נמצא היום במקום אחר". בהתייחס להתיישבות אמר שר החינוך כי "בלי התיישבות אין בטחון. ראינו בעבר כי פגיעה בהתיישבות גררה פגיעה בביטחון. חס וחלילה שנחזור להשתעשע ברעיונות שאם עוקרים יהודים במקום מסוים יש יותר ביטחון. להיפך - יש פחות ביטחון. ההתיישבות איננה רק עניינם של המתיישבים אלא עניינם של עם ישראל כולו. היא מימוש של הזכות שלנו על ארץ ישראל ומימוש וחיזוק הזכות של מדינת ישראל ואזרחיה לביטחון לאומי".