השר בנט: הושגה פריצת דרך ביחסי הסחר ישראל-סין

השר בנט קיים היום מספר פגישות עם בכירים בממשל הסיני וסיכם עימם על ביצוע בחינת כדאיות משותפת -השלב הראשון לצורך כינון הסכם סחר חופשי בין המדינות

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 08/07/13 16:21 א באב התשעג

השר בנט: הושגה פריצת דרך ביחסי הסחר ישראל-סין
יחצ, צילום: יחצ

שר הכלכלה נפתלי בנט נפגש היום (ב‘) עם בכירים בממשל הסיני וסיכם עמם על ביצוע בחינת כדאיות משותפת לצורך כינון הסכם סחר חופשי בין המדינות. טרם הפגישה, שני הצדדים ערכו בדיקות פנימיות בהן נמצא כי הסכם כזה ירחיב את הסחר הבילטרלי והפעילות הכלכלית בין המדינות. סקר הכדאיות המשותף אמור להסתיים בתוך שנה ותוצאותיו יהוו את הבסיס למו"מ העתידי בין הצדדים.

השר בנט אמר היום כי "הסחר בין ישראל לסין עומד כיום על כ-8 מיליארד דולר. הציפייה היא שההסכם יגדיל משמעותית את היקף הסחר ויותר חברות ישראליות קטנות ובינוניות ישתלבו בפעילות הכלכלית הבילטרלית עם סין".

בנוסף הציע השר בנט לסגן יו"ר ה- NDRC להרחיב את שיתוף הפעולה בנושא החדשנות ולכונן בין שתי המדינות "הסכם סחר רעיונות". לדבריו, ”הסכם זה יהיה בסיס ליצירת דיאלוג רעיוני בין שתי המדינות. אין באף מדינה הסכם רעיונות חופשי ובכך אנחנו יכולים לעשות היסטוריה".

השר בנט שוהה בסין במסגרת ביקור רשמי שיימשך חמישה ימים בסימן קידום פתרונות טכנולוגיים חדשניים שפותחו בישראל בתחומי התוכנה והמים, וכן קידום שיתופי פעולה בתחום המחקר והפיתוח בין ישראל לסין. השר יצא למדינה האסייתית יחד עם נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, מר צביקה אורן, ומשלחת עסקית שאורגנה על ידי מכון הייצוא המונה 14 חברות ישראליות בתחום התוכנה. במהלך היום נפגש השר בנט עם בכירי המועצה הלאומית לפיתוח ורפורמות הסינית (NDRC) והדגיש את היתרונות הגלומים בשיתוף פעולה עם חברות מישראל ואת תרומתן הפוטנציאלי לפרויקטים שונים ברחבי סין.