השר בנט בעקבות ההחלטה באו"ם: "להחיל ריבונות ביהודה ושומרון"

רגע לפני שהנשיא אובמה יוצא לפנסיה הוא החליט לגלות את פניו האמיתיים. ארה"ב לא הטילה ווטו על ההחלטה להפסיק ולגנות את הבנייה ביו"ש וירושלים. התגובות בימין קוראים לראש הממשלה לפעול להחלת החוק ביו"ש ולהפשרת הבנייה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/16 19:11 כד בכסלו התשעז

השר בנט בעקבות ההחלטה באו"ם: "להחיל ריבונות ביהודה ושומרון"
Haim Zach/GPO, צילום: Haim Zach/GPO

ההצעה לגינוי ולדרישת הפסקת הבנייה בהתנחלויות אושרה ביום שישי בערב במועצת הביטחון של האו"ם, זאת לאחר ש-14 מהמדינות החברות במועצה, רוב מוחלט, הצביעו בעד. ארה"ב לא השתמשה בזכותה להטיל וטו על ההחלטה - ונמנעה.

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט הגיב להחלטה במוצאי שבת ואמר: "עוברים מנסיגות לריבונות. אלפי טרוריסטים בעולם כולו מביטים בהחלטת האו״ם ורואים בה סיסמת גיוס. החלטת זו היא תוצאה ישירה של מדיניות אוסלו של ויתורים, נסיגות וחלוקות, ותוצאה של הסכמה פומבית להקמת מדינת פלסטין בלב ארצנו, ודינה להיזרק לפח האשפה של ההיסטוריה כמו קודמותיה. לא כבוד ואהבה רכשנו בנסיגות אלו, אלא בוז ולחץ לעוד ויתורים. זה הזמן לסיבוב פרסה- הגיע הזמן לעבור מנסיגות לריבונות. המסקנה היא להפסיק לצעוד לתוך מסילת ההתאבדות של מדינה פלסטינית ולהחיל את החוק הישראלי במעלה אדומים, בבקעת הירדן, בעופרה ובכל שטחי סי בהקדם האפשרי״.

הנשיא הנבחר דונלד טראמפ שיגר מסר לאו"ם מיד לאחר ההצבעה ואמר: "מה-20 בינואר דברים ישתנו".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם, הגיבה להחלטה ואמרה כי: "ישראל צריכה להפסיק להתנהל בפחד מפני מהלכים של מועצת הביטחון של האו"ם. גם לנו יש יכולת לנקוט צעדים חד צדדיים, זאת לאור ההחלטה נגד ההתיישבות שהתקבלה בגלל ממשל אמריקאי עויין. הכדור כעת בידיים של ישראל ויש להגיב מיד בהחלת ריבונות ביהודה ושומרון".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב גם הוא ואמר: "לא יכול היה להיות מועד סמלי יותר להעברת החלטה שקרית ומעוותת כזו יותר מליל שבת ומחג החנוכה שמייחדים את עם ישראל ומזכירים לנו את ההיסטוריה המפוארת שלנו, את ההשגחה האלוקית על עם ישראל, את הגבורה היהודית לדורותיה ואת ניצחונם של המעטים על הרבים. ההחלטה החד צדדית באו"ם חייבת להענות בתגובה ציונית הולמת מצד מדינת ישראל. אני קורא לראש הממשלה להחיל לאלתר את הריבונות הישראלית על שטחי יהודה ושומרון כולם ולהעביר מסר חד וברור לפלסטינים ולעולם שארץ ישראל שייכת לעם ישראל.

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן הגיב להחלטה ואמר: "החלטת מועצת הבטחון צריכה להביא לקריסה מוחלטת של הקפאת התכנון בירושלים ביהודה ובשומרון. במשך שנתיים נפגעו קשות זכויות האדם של 800,000 אזרחים בירושלים וביוש על מנת למנוע החלטה במועצת הבטחון ובסוף כמאמר הפתגם: "גם אכלנו את הדגים המסריחים וגם חטפנו". אני קורא לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו: הציבור בישראל והעם היהודי כולו נושאים אליך עכשיו את עיניהם אני קורא לך בשם 90% מאזרחי מדינת ישראל להודיע הערב על החלת הריבונות על ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. ועל ביטול כל ההגבלות הפוליטיות על הבנייה ביוש. החלת הריבונות היא התשובה הציונית ההולמת להחלטה האנטישמית והצבועה אמש באו"ם".

ממועצת יש"ע נמסר: "איננו מופתעים ממהלך אנטי ישראלי זה של אובמה. מדובר בהמשך ישיר לקדנציה של נשיא שפעל במרץ נגד ישראל תוך התעלמות מכל הנעשה במזרח התיכון. ממשלת ישראל הקפיאה את הבניה והתכנון במשך שנים וגם זה לא הועיל. עלינו לקחת את האחריות בידנו לפעול להחלת ריבונות ביהודה ושומרון ולחדש את הבניה באופן מיידי. אישור תוכניות בניה בירושלים וביהודה ושומרון תהייה תגובה הולמת להחלטה האנטישמית של האו"ם".

משה סוויל ראש מועצת גוש עציון בפועל: ״החלטת האו״ם חושפת את פרצופו האמיתי של אובמה כאנטישמי ושונא ישראל שרק חיכה להזדמנות לפגוע במדינת ישראל ועשה זאת באופן קטנוני ונקמני. עברנו את אנטיוכוס ונעבור גם את אובמה. ההתיישבות ביהודה ושומרון ובכל מדינת ישראל רק תלך ותתחזק ואובמה יושלך בדפים המאובקים של ההיסטוריה עם שאר צוררי ישראל.״

מועד הפעולה של עפרה נמסר: "נוכח החלטת האו"ם אין מנוס מהשלמת חקיקת חוק ההסדרה עד תום. אמש הוכח שדין עפרה כדין ירושלים. חוק ההסדרה הינו צעד ראשון המתחייב מהפיכת ההתיישבות המוסרית והצודקת של עם ישראל ביהודה ושומרון, להתיישבות שמעמדה מעוגן כיאות בספר החוקים של מדינת ישראל. ההתיישבות ובראשה, עפרה , הוקמה על ידי ממשלות ישראל בצורה רשמית. אנו סמוכים ובטוחים שראש הממשלה נתניהו ושרי ממשלתו לא יפקירו חצי מליון מתיישבים למרמס דורסנות משפטנית המעוותת את זכותנו הבסיסית, המוסרית וההסטורית".