השר אריאל על חוק ההסדרה: המבחן בהצבעה בכנסת

חוק ההסדרה שושר אתמול בועדת השרים לחקיקה, יובא ביום רביעי למליאת הכנסת. שר החקלאות סובר שמדובר בחוק חיוני, שר הביטחון חושש שהחוק עלול להביך את הממשל האמריקני של טראמפ

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/11/16 08:12 יג בחשון התשעז

השר אריאל על חוק ההסדרה: המבחן בהצבעה בכנסת
הלל מאיר, צילום: הלל מאיר

חוק ההסדרה אושר אמש, פה אחד, בועדת שרים לחקיקה ויועבר לקריאה טרומית במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב. עם זאת, אדי הויכוחים עדיין מורגשים בחלל האוויר.

שר החקלאות, אורי אריאל, אמר בתגובה לאישור החוק ע"י וועדת שרים לחקיקה: "אני שמח שאישרנו היום בוועדת השרים לחקיקה את חוק ההסדרה לישובים ביהודה ושומרון. לפני מספר חודשים היו שהטילו ספק בצורך וביכולת שלנו לאשר את החוק, אבל היום כולם מבינים שהחקיקה נחוצה וחיונית להסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון". עם זאת הוסיף השר אריאל כי המלאכה רק החלה וכי "חשוב לזכור שזה מהלך חשוב אך המבחן יהיה ביום רביעי ובהמשך ההצבעות במליאה".

יש לציין שלא כולם רוו נחת מאישור החוק, גם לא גורמים בכירים בקואליציה. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לא כל כך אהב את ה'להיטות' של הבית היהודי לאשר את החוק כבר עכשיו ואמר, בטרם ההצבעה, כי "כל מי שההתיישבות חשובה לו ושחרד לעתידה של ההתיישבות ביהודה ושומרון, מבין שהדבר החשוב ביותר זה לגבש מדיניות משותפת ומוסכמת עם הממשל האמריקני החדש". לדברי ליברמן, קביעת עובדות בשטח עלולה "ולהביך את הממשל הנכנס". ליברמן אמר עוד כי בעבר רק הימין הפיל ממשלות ימין. "אני מקווה שלא תקרה אותה טעות פעם נוספת".

(צילום: flash90)

מפורום הבית היהודי בשומרון נמסר בתגובה: "אנו, חברי הבית היהודי בשומרון, מודים ליו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, לשרת המשפטים איילת שקד וליתר חברי סיעת הבית היהודי על עמידתם האיתנה עבור ההתיישבות כולה ועל העברת חוק ההסדרה הערב בועדת השרים לחקיקה. חוק ההסדרה עושה צדק עם מאות ואלפי משפחות בשומרון, בנימין, גוש עציון וביהודה אשר משרתות בגאווה במילואים, משלמות את חובן לחברה ותורמות ככל יכולתן למדינת ישראל ובכל זאת נתונות לחסדו של בג"ץ אשר ברצותו יקבל עתירה קיקיונית כזו או אחרת שתוביל להרס בתיהן.

לא עוד. נגמר עידן הפחד מאימת השמאל הקיצוני. נגמר עידן הפחד משאלת "מה יגיד העולם". הערב התחיל עידן חדש להתיישבות. עידן של חיים נורמליים ושפויים כמו לכל אזרחי ישראל באשר הם, ממערבו וממזרחו של הקו הירוק הוירטואלי. אנו מודים לנציגינו בכנסת, חברי הכנסת והשרים שיזמו, דחפו והובילו כדי להעביר את החוק החיוני הזה. עבודה רבה עוד לפניכם ואנו מחזקים את ידיכם, יחד עם תושבי עמונה וההתיישבות כולה. ישר כוחכם!"