השר אריאל על איומי ליברמן: "התפקיד הוא שר ביטחון , לא קומיסר ביטחון"

במערכת הפוליטית קיבלו ברגשות מעורבים את האולטימטום שהציב השר ליברמן לרב לוינשטיין. ח"כ סמוטריץ': "חוצפה פופוליסטית וחסרת משמעות". ח"כ ילין: "לווינשטיין, לא ראוי להיות מחנך בישראל ולא להיקרא רב"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/03/17 16:25 יז באדר התשעז

השר אריאל על איומי ליברמן: "התפקיד הוא שר ביטחון , לא קומיסר ביטחון"
flash90, צילום: flash90

במערכת הפוליטית מגיבים לדרישת שר הביטחון מהרב יגאל לוינשטיין, להתפטר או שיסגור את המכינה בעלי.

במכתב ששיגר היום (ד') השר ליברמן לאחד מראשי המכינה בעלי, הוא כתב: "הנני דורש ממך להתפטר מתפקידיך גם במכינה וגם בישיבת ההסדר. במידה ולא תעשה כן, אאלץ להפעיל את סמכותי ולהפסיק את ההכרה של משרד הביטחון בישיבת עלי כישיבת הסדר, ואפעל בכל דרך שנתונה בידי על מנת לבטל את הכרתה של עלי כמכינה קדם צבאית".

שר החקלאות יו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל כתב: "עם כל הכבוד, התפקיד הוא שר ביטחון - לא קומיסר ביטחון. ח"כ בצלאל סמוטריץ' צייץ בטוויטר וכתב ש-"האיומים של ליברמן על הרב לוינשטיין ומכינת עלי הם חוצפה פופוליסטית וחסרת משמעות. אין שום אפשרות חוקית לממש את האיום הזה. די לסתימת פיות".

בהמשך הוא הוסיף כי "במדינה דמוקרטית שבה חופש ביטוי הוא ערך עליון, מותר לרב במכינה להביע גם דעות שלא מוצאות חן בעיניי שר הביטחון מבלי שהוא יאויים בסגירת המוסד שלו. לדבריו, "האיום של שר הביטחון הוא ספין פופוליסטי וחסר כל היתכנות משפטית. אני מציע לשר הביטחון לעסוק בביטחון ולמנוע פיגועי טרור כדוגמת פיגוע הדריסה שהתרחש היום בגוש עציון במקום לעסוק בספינים ששווים לא יותר מכותרת בעיתון".

ח"כ רחל עזרי מכולנו בירכה על האולטימטום שהציב שר הביטחון לרב יגאל, "טוב עשה שר הביטחון ליברמן בהתניית מימון המכינה והישיבה בעלי בכך שהרב יגאל לוינשטיין יתפטר מתפקידו. אחוזי גיוס הנשים בכלל ונשים דתיות בפרט קפצו משמעותית בשנים האחרונות, נשים דתיות רוצות לתרום למאמץ ההגנה על העם והארץ".

לטענתה, "צה"ל קבע שיש צורך בגיוס מאסיבי של נשים ודבריו של הרב לוינשטיין מנוגדים למאמצי וערכי הצבא ובסופו של דבר פוגעים בביטחון ישראל ולכן לא נכון שהמדינה תממן רב שמחנך צעירים רבים נגד מדיניות צה"ל. המהלך של שר הביטחון רק יחזק את צה"ל כצבא העם".

גם בשמאל בעיקר גיבו החלטת השר ליברמן. ח"כ איציק שמולי מהמחנה הציוני אמר כי הוא "משבח ומחזק את אביגדור ליברמן על החלטתו להציב אולטימטום ל"רב" לוינשטיין. המדינה לא צריכה לממן את פסטיבל ההסתה והשנאה שלו כנגד להט״בים ונשים". ח"כ חיים ילין מיש עתיד המשיך בקו דומה כשכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "לווינשטיין, לא ראוי להיות מחנך בישראל ולא להיקרא רב. החלטת אביגדור ליברמן היא צעד הכרחי שינתק אותו מעלי, שתרומתה לחברה ולמדינה היא אדירה".

ח"כ עמיר פרץ, שמתכוון להתמודד על ראשות המחנה הציוני אמר: "טוב עשה שר הביטחון, ליברמן, שהתנה את המשך התקצוב של המכינה בעלי בהתפטרותו של לוינשטיין. כך יש לפעול!". עם זאת, במחנה השמאל היה גם מי שהסתייג מכוונותיו של שר הביטחון.

ח"כ מיקי רוזנטל כתב: "אני מתנגד בכל נימי נפשי לאמירות של לוינשטיין - אבל מהותו של חופש הביטוי הוא לאפשר לאנשים לומר דברים מקוממים. אסור לפטר אדם בשל דעותיו. נקודה".

מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר אמר: "מוטב שיחדל שר הביטחון לעסוק ב 'טרור המחשבות', ובמקום זאת יתעסק במלחמה בטרור הערב. מיטב תלמידי הרב לוינשטיין, בוגרי מכינת עלי, משרתים כקצינים ולוחמים בצה"ל ומתמודדים עם הטרור. רק בזמן האחרון חוינו פיגועים בבית אל, בירושלים והיום בגוש עציון. מוטב ששר הביטחון יחדל ממלחמתו במכינת עלי וראשיה ויעסוק במלחמה בטרור".