השר אריאל ננזף בעקבות תלונה של ח"כ שטרן

ועדת האתיקה של הכנסת נזפה בשר אורי אריאל בעקבות תלונה של ח"כ אלעזר שטרן, שהתלונן כי השר אריאל הסית נגדו בדברים שנשא בטקס לציון 8 שנים להתנתקות. שטרן: "אריאל מסית ומדיח"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 31/07/13 19:16 כד באב התשעג

השר אריאל ננזף בעקבות תלונה של ח"כ שטרן
נתנאל אריאל, צילום: נתנאל אריאל

בעקבות תלונה שהגיש ח"כ אלעזר שטרן נגד השר אורי אריאל החליטה היום (ד‘) ועדת האתיקה של הכנסת להטיל נזיפה על השר אריאל.

כזכור, בטקס לציון שמונה שנים לתוכנית ההתנתקות שהתקיים במרכז למורשת בגין בירושלים, אמר השר אריאל כי ח"כ אלעזר שטרן שכיהן כר' אכ"א בזמן תוכנית ההתנתקות לא אפשר לחייל תושב כפר דרום להשתחרר לביתו בימים שלפני הפינוי.

לאור הדברים, הגיש ח"כ שטרן תלונה לועדת האתיקה של הכנסת. בתלונה נכתב בין היתר כי: "למיטב שיפוטי לא היה בגוש קטיף אף חייל שלא שוחרר לביתו מספר ימים לפני ההתנתקות. זוהי הסתה המבוססת על שקרים ונועדה לצבור רווח פוליטי".

לאחר פנייה של ועדת האתיקה לשר אריאל נמסר מלשכת השר כי "השר אורי אריאל אינו מתכוון להגיב על התלונה". על כך נכתב בהחלטת ועדת האתיקה: "מצב שבו חבר כנסת בוחר שלא להגיב לקובלנה שהוגשה נגדו, וזאת על אף פניית הוועדה אליו, הוא מצב שהוועדה אינה יכולה להשלים עימו, שכן ועדת האתיקה מבוססת על שיתוף הפעולה של חברי הכנסת עם הוועדה וציות לבקשותיה והחלטותיה".

עוד נכתב בהחלטת הוועדה לנזוף בשר אריאל כי "הוועדה רואה בדברי השר אריאל פגיעה בחה"כ שטרן, זאת במיוחד נוכח העובדה, שלא נסתרה ע"י השר אריאל, שחה"כ שטרן נהג, לדבריו, הפוך ממה שיוחס לו ע"י השר אריאל. על אף ההגנה הרחבה שהוועדה מעניקה לחופש הביטוי הפוליטי של חברי הכנסת, היא סבורה כי אין להגן על השמצות אישיות שאין להן עיגון במציאות ושעלולות להוציא את דיבתו של חה"כ רעה".

ח“כ שטרן מסר בתגובה לדברים: "התעקשתי למצות את האמת כיוון שקצה נפשי בהאשמות הנבזיות והשקריות שהטיח בי ח"כ אורי אריאל. אורי אריאל מבחינתי הינו מסית ומדיח המנצל את מצוקתם האמיתית של תושבי גוש קטיף לקידום מטרות פוליטיות ובהחלטה היום הוכח כפי שטענתי בתלונתי שדברי ההסתה של אורי אריאל היו דברי הסתה שקריים שנועדו לצבור רווח פוליטי“.

”יותר מהכל, ניהלתי מאבק זה כדי לשמור על שמו הטוב של צה"ל. באמירותיו של ח"כ אריאל על חייל שלא שוחרר מביתו עד יום הפינוי ייחסו אטימות לב לא רק אלי באופן אישי אלא לצה"ל כולו“, הוסיף שטרן, ”החלטת ועדת האתיקה היום, שמה סימן שאלה קשה על אמינותו של ח"כ אורי אריאל על הקלות הבלתי נסבלת שבה טווה מסכת שקרים על משרתי צה"ל וגופי בטחון נוספים. כל דבר שהיה בכלל ויצא מן הכלל ללמד, לא ללמד על עצמו יצא אלא ללמד על הכלל כולו יצא“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן