השר אריאל: נחנוך עוד הרבה בתים ביהודה ושומרון

השר אורי אריאל נשא דברים במסגרת טקס הנחת אבן פינה לקרית החינוך באיתמר, שתכלול מבני קבע לשתי הישיבות השוכנות ביישוב ותקרא על שם חמשת בני משפחת פוגל שנרצחו בביתם באיתמר לפני כשלוש שנים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/11/13 22:18 כד בכסלו התשעד

השר אריאל: נחנוך עוד הרבה בתים ביהודה ושומרון
קריית החינוך איתמר, צילום: קריית החינוך איתמר

מאות בני אדם השתתפו הערב (ד‘) בטקס הנחת אבן הפינה שהתקיים באיתמר. קרית החינוך שתוקם במקום תכלול מבני קבע לשתי הישיבות השוכנות באיתמר ותיקרא על שם חמשת בני משפחת פוגל שנרצחו בביתם באיתמר לפני כשלוש שנים.

באירוע השתתף שר השיכון אורי אריאל, בני משפחת פוגל שאיבדו את יקיריהם בפיגוע באיתמר, ח"כ אלי ישי מש"ס, ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ויו"ר החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית דני קריצ'מן.

חיים פוגל, אביו של אודי ז"ל, אב המשפחה הדליק את החנוכיה ובהמשך הטקס נחפר באדמה בור אשר אליו הושלכה מגילת היסוד של קרית החינוך באיתמר ועל גיבה נוצקה שכבת הבטון הראשונה של היסודות לקרית החינוך. בסיום הטקס נערך מופע לייזרים אשר הוקרן מפאתי איתמר אל עבר המבצר החשמונאי הסמוך "תל ארומה".

"אני אומר לכם, יש הרבה מאוד שרי ממשלה ומשרדי ממשלה שרוצים לעזור בהקמת קרית הישיבה על שם בני משפחת פוגל", אמר שר השיכון באירוע, "הקריה הזו תהיה קריה נאמנה לתורה, לעבודה ולמעשים טובים בדרכה של משפחת פוגל".

השר אריאל הוסיף "ביום הזה שבו אנחנו מתחילים פה את הבניה אנחנו אומרים, בעזרת השם נחנוך עוד הרבה בתים ביהודה, בשומרון, בירושלים וככה נאמר לעצמנו ואחר כך לעולם כולו 'עם ישראל חי!".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר בנאומו "בימים אלה אנחנו קוראים את פרשות השבוע שבהן מסופרים סיפוריו של יוסף הצדיק. ליוסף היו שתי תכונות מרכזיות: הוא היה חולם כי בלי חלומות לא מתגשם שום דבר וחלומות מובילים אותנו למעשה. בלי חלומות לא היינו מתחילים להקים פה קרית ישיבה כל כך יפה וכל כך מכובדת וגם זה חלום שיתגשם. תכונה שניה של יוסף זו השמירה על הזהות. יוסף אומר 'נער עברי אנוכי' ולא מתכחש למוצא שלו וכך גם אנחנו בשומרון, לא מתכחשים לעובדה שאבותינו הילכו, חיו ובנו את המקום הזה כבר לפני אלפי שנים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן