השר אריאל: "לא כולם יכולים להתגורר בין גדרה לחדרה"

שר השיכון הנכנס מ"הבית היהודי" הציג לראשונה את עמדותיו ביחס לפתרון בעיית הדיור בישראל והציע לערוך גם רפורמה בתחבורה, שתפתח את המגורים בפריפריה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 19/03/13 11:18 ח בניסן התשעג

השר אריאל: "לא כולם יכולים להתגורר בין גדרה לחדרה"
יחצ, צילום: יחצ

שר השיכון הנכנס, אורי אריאל, הציג היום (ג‘) לראשונה את עמדותיו בנושא השיכון והבינוי בישראל, בכנס הנדל“ן של ”כלכליסט“ שנערך בתל אביב. לדברי השר אריאל, "האפשרות לדיור היא דבר בסיסי שמגיע לכל אחד במדינה אבל צריך לומר ביושר - לא כל אחד יוכל לבחור לגור בין חדרה וגדרה. מי שיש לו כסף אז שיקנה דירה איפה שהוא רוצה. אבל מי שאין לו כסף לא יכול גם לבקש לגור במרכז וגם ליילל כמה כסף אין לו".

השר אריאל הוסיף והתייחס למצוקת הדיור וטען כי ”צריך לעבוד“ על מנת לפתור את הבעיה ככל האפשר. ”זו בעיה מורכבת שדורשת עבודה משותפת בין משרד האוצר, בנק ישראל ומנהל מקרקעי ישראל, כדי שאלו ישפרו את המצב. המבחן יהיה ביכולת לתכנן ולעבוד ולהביא את כולם ליעד משותף, לוח זמנים ותקציב“, אמר.

לדברי שר השיכון הטרי, שינויים בתחבורה בישראל עשויים אף הם לסייע בפתרון הבעיה. הוא הציע לבנות אוטוסטרדות שיאפשרו לגור שעה ועשרים מתל אביב ”כך שמי שרוצה לחיות פה יחזור הביתה במחיר סביר. זה יקח כמה שנים אבל הדבר המרכזי הוא הבאת התחבורה למקומות הרחוקים ולתת נגישות גם למרכזי העסקים, גם למרכזי התרבות וגם למרכזי החינוך למי שגר רחוק יותר, שם ערך הקרקע נמוך".