השר אריאל: "זו אחריות לאומית להסדיר את עמונה"

בכנס לציון 11 שנה להתנתקות שנערך היום בניצן, התייחס השר אריאל לפתרון המתגבש בעמונה ואמר כי יש "להעביר בכנסת את חוק ההסדרה ולא לחפש כל פעם פתרון נקודתי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/08/16 13:47 ד באב התשעו

השר אריאל: "זו אחריות לאומית להסדיר את עמונה"
מרים צחי, צילום: מרים צחי

11 שנה מאז הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון, שר החקלאות, אורי אריאל, חושב שניתן ללמוד רבות מאנשי הגוש על אחריות לאומית כשניגשים לפתור את סוגיית עמונה.

בכנס שנערך היום בישוב ניצן, אמר השר אריאל כי "זו אחריות לאומית לא לגרש את אנשי עמונה פעם נוספת. היינו בסרט האימים הזה שנה לאחר גירוש גוש קטיף". לדבריו ההתנהגות של המפונים היתה מופתית, "המתיישבים התנהגו מאה אחוז באחריות. לא הרימו את ידם על חיילים למרות שניסו לתפור טענות כאלו ואחרים".

ע"פ השר אריאל בזה לא נגמרה האחריות אותה גילו תושבי גוש קטיף: "אחריות לאומית היא אחרי שמגרשים את האנשים הנפלאים האלה, זה ללכת וליישב את הארץ לאורכה ולרוחבה - זו אחריות לאומית". לטענתו דווקא אלה שהתעמרו במפונים לא נהגו באחריות, " מי שלא נהגו באחריות היו אלה שניסו להכפיש את המתיישבים בגוש. אגיד לכם גם מה ההיפך מאחריות לאומית. לעשות לוחמה פסיכולוגית על האנשים הנפלאים האלה - מתיישבי הגוש - כאילו הם אנשים נצלנים, זו לא אחריות לאומית".

לדברי השר יש ללמוד מאנשי הגוש ולנהוג באחריות בנושא עמונה,"האחריות הלאומית היא להעביר בכנסת את חוק ההסדרה ולהסדיר את עמונה וההתיישבות ולא לחפש כל פעם פתרון נקודתי".