השר אריאל: הצלחנו לתקן את החוק לגיוס חרדים

חוק השיוויון בנטל יובא לאישור הממשלה, לקראת הצבעה בכנסת. על פי המתווה, החל מבעוד 4 שנים יגוייסו חרדים מגיל 18 ומעלה לצה"ל, למעט 1,800 "עילויים" שיקבלו פטור משירות

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 07/07/13 11:48 כט בתמוז התשעג

השר אריאל: הצלחנו לתקן את החוק לגיוס חרדים
dcaseyphoto-cc-by, צילום: dcaseyphoto-cc-by

חוק השיוויון בנטל שגובש על ידי ועדת פרי וזכה לתיקונים מצד חברי הקואליציה, יובא היום (א‘) לאישור הממשלה. על פי המתווה, חרדים יחוייבו בגיוס לצה“ל החל מעוד ארבע שנים, מעל גיל 18 ומעלה, למעט 1,800 ”עילויים“ שימשיכו ללמוד תורה. לאחר אישור הממשלה, החוק יעבור לאישור והצבעה בכנסת.

ראש הממשלה נתניהו אמר היום כי ”אחרי 65 שנים אנחנו מביאים היום לאישור הממשלה את המתווה להגברת השוויון בנטל. אנחנו נעשה את השינוי הזה בהדרגה, תוך התחשבות בצרכים המיוחדים של הציבור החרדי. המטרה היא קידום שני יעדים: שילוב של צעירים חרדים בשירות בצה"ל ובשירות הלאומי, ושילובם בשוק העבודה“.

השר אורי אריאל אמר היום כי ”אנחנו עושים היום צעד משמעותי לקראת השתלבות הציבור החרדי. הצלחנו בבית היהודי לקחת חוק רע ומנותק ולהגיע למתווה מוסכם וראוי שפועל לשילוב הציבור החרדי בצורה מדורגת וסבלנית. אני מאמין שגם סוגיית הסנקציות הפליליות תבוא לידי פיתרון בוועדה בכנס“.

השר אריאל הוסיף ופירט את ההישגים ואמר: ״הורדנו מסדר היום את חובת גיוס בנות, העלינו את מספר הפטורים מ- 150 ל 1800+ 300 בישיבות הציוניות הגבוהות, קבענו את 21 כגיל גיוס ולא 18, גיל הפטור יהיה 26 ולא 28 וישיבות ההסדר יוארכו לשירות של 17 חודש. אני מברך את חבריי בוועדה על העבודה הקשה, ומקווה שנוכל לתקן את החוק בוועדת איילת שקד ולברך על המוגמר“.