השר אריאל: הגיע הזמן להחיל ריבונות ישראלית ביו"ש

חברי שדולת ארץ ישראל בכנסת ערכו נטיעות מעבר לקו הירוק. במהלך הסיור שר החקלאות קרא לממשלה להחיל ריבונות ישראלית בשטחי C

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 10/01/16 16:38 כט בטבת התשעו

השר אריאל: הגיע הזמן להחיל ריבונות ישראלית ביו"ש
מירי צחי, צילום: מירי צחי

שר החקלאות אורי אריאל אמר היום (א') כי הגיע הזמן להחיל את הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון:"יש פה ריטואל קבוע. כל ערב בחירות מופיע כאן ראש הממשלה ומודיע שנבנה פה ויומיים לאחר מכן זה נמוג. אני בא לחזק את ראש הממשלה והגיע הזמן שייבנו, הגיע זמן סיפוח באזורי C". את הדברים הללו אמר בסיור של שדולת ארץ ישראל במעלה אדומים.

ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל, קרא לחברי הכנסת להפעיל את כוחם הפרלמנטרי לביטול ההקפאה באזור ״לא בונים לא מצביעים. לקואליציה הנוכחית יש כח גדול מאוד ולכם כשדולה שאתם יכולים לממש, אין לי ספק שאם אתם לא מצביעים מחר בבוקר תתחיל בניה לא רק במעלה אדומים אלא בכל יו״ש״.

ח״כ בצלאל סמוטריץ שעומד בראשות השדולה, הצהיר כי ההקפאה בבנייה היא בלתי נסבלת, מכיוון שהיא יוצרת בשטח מדינה פלסטינית: ״יהודים לא בונים והפלסטינים בונים בהיקפים מטורפים. ומימון של מדינות והכוונה של הרשות הפלסטינית עם אסטרטגיה ברורה, לקבוע עובדות בשטח, להשתלט על המרחב הלהקים כאן מדינה פלסטינית. הדבר הכי חמור שאל מול זה יש אפס אכיפה של מדינת ישראל גם בצינורות הדיפלומטיים. וזה חונה לפתחם של ראש הממשלה ושר הביטחון לעשות את מה שצריך".

ח״כ מוטי יוגב הודיע כי בעקבות הסיור יקיים ביום רביעי הקרוב דיון פתוח בוועדת חוץ וביטחון לדון במציאות בשטח: ״הבניה הבלתי חוקית הפלסטינית במימון אירופאי זה טרור בניה שצריך לעצור״.

(צילום: מירי צחי)

(צילום: מירי צחי)