השר אריאל: ברית הזוגיות? לא תקום ולא תהיה

"יש עתיד" הגישה את הצעת החוק "ברית הזוגיות האזרחית", שנועדה לאפשר לזוגות שאינם יכולים לבוא בברית הנישואים הדתית - להינשא באופן אזרחי. בבית היהודי מתנגדים בתוקף להצעה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 29/10/13 17:29 כה בחשון התשעד

השר אריאל: ברית הזוגיות? לא תקום ולא תהיה
.ygor-cc-by, צילום: .ygor-cc-by

”יש עתיד“ הגישה היום (ג‘) את הצעת החוק ”ברית הזוגיות האזרחית“, שנועדה לאפשר לזוגות שאינם יכולים לבוא בברית הנישואים הדתית - להינשא באופן אזרחי.

על פי הצעת החוק, "אותן זכויות וחובות יחולו על זוגות שבחרו במסלול של ברית הזוגיות מכוח רישומם במרשם מיוחד, שינוהל באמצעות רשמים שימונו על ידי שר המשפטים, לאחר שנמצאו ככשירים להתמנות כשופטים בבית משפט לענייני משפחה". את ההצעה הגישו חברות הכנסת של ”יש עתיד“: עליזה לביא, יעל גרמן ורות קלדרון.

יו“ר ”יש עתיד“, שר האוצר יאיר לפיד, אמר היום כי ”זה עוד צעד היסטורי במהפיכה האזרחית שאנחנו מובילים, ואסור שהיא תיפול בגלל פוליטיקה קטנה או מלחמות קרדיטים. אין לנו שום עניין להתגרות בממסד הדתי או במפלגות אחרות, וחברי הכנסת הדתיים שלנו (הכוללים כזכור שני רבנים) היו מעורבים עמוקות בכתיבת החוק. המטרה היחידה שלנו היא לתת אפשרות לכל אזרח ישראלי - יהודי או לא יהודי, גיי או סטרייט - לקבל הכרה ממדינתו בזכותו לאהוב“.

עם זאת, במפלגת ”הבית היהודי“ הביעו התנגדות נחרצת להצעת החוק החדשה. שר השיכון אורי אריאל אמר כי ”חוק ברית הזוגיות שפורסם היום על הגשתו פוגע בערכיה היהודיים הבסיסים של מדינת ישראל. מדובר בחקיקה דתית לא מתואמת ולא מוסכמת ומלבד כותרת בעיתון לא תתקדם כלל“.

לדברי אריאל, ”מי שחושב שיוכל לכפות חקיקה שכזו הפוגעת בזהות היהודית של מדינת ישראל תוך פיצול חלקים בעם טועה ומטעה. אפעל בכל כוחי שהחוק כפי שהונח יופל באופן מיידי“.