השר אריאל במזרח ירושלים: ילד צריך לקום בבוקר בלי לפחד שיפגע

"אני רוצה להיות ברור: ממערב לירדן לא תקום מדינה נוספת", אמר שר השיכון במהלך סיור במזרח ירושלים והדגיש כי "התוכניות להקמת מדינה פלסטינית הן בגדר עפרא דארעא"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 21/06/13 14:42 יג בתמוז התשעג

השר אריאל במזרח ירושלים: ילד צריך לקום בבוקר בלי לפחד שיפגע
נתנאל אריאל, צילום: נתנאל אריאל

שר השיכון אורי אריאל הגיע אתמול (ה') לסיור בבית יהונתן ובכפר השילוח במזרח ירושלים. השר אריאל, שמשרדו אחראי על אבטחת תושבי מזרח העיר, הגיע מתוקף תפקידו לבקר במזרח ירושלים ולבחון את הצרכים במקום. השר אריאל חיזק את המתיישבים במקום, המחדשים את ההתיישבות היהודית שפרחה במקום עד המרד הערבי הגדול ב-1938.

התושבים הציגו לשר אריאל תמונות מהווי הישוב בתקופה ההיא. בין היתר הוצגה לשר תמונה מביקור במקום של שלמה זאבי ב1930, אביו של רחבעם זאבי גנדי, כמו גם תמונות ומסמכים מהתקופה ההיא, התכתבויות של התושבים עם הסוכנות היהודית ומנהיגי הציונות, בבקשה לקבל סיוע בבנין השכונה.

הקבוצה התארחה לזמן קצר בביתו של בעז תנעמי, שגר בשטח ההקדש התימני התושבים אמרו לשר אריאל כי הגעתו אליהם כנציג ממשלת ישראל זו הגשמת חלום, והודו לו על המאמצים שהוא עושה להגן עליהם מפני פורעים ערבים ומתנכלים.

השר אורי אריאל חיזק את ידי המתיישבים, הודה לכוחות האבטחה ואמר כי "אזרחי ישראל זכאים לחיות בביטחון, בכל מקום שבו הם גרים. ילד צריך לקום בבוקר בלי לפחד שמישהו ייפגע בו או במשפחתו. זו זכות בסיסית שהמדינה חייבת להעניק לאזרחיה. אדאג להקצאת המשאבים הנדרשים לחיזוק הביטחון כפי שמצופה בכל מדינה מתוקנת ובפרט בעיר הבירה שלה".

השר אריאל חזר על דבריו מכנס ״מכון לב״, בו הבהיר כי הוא מתנגד לחלוקת הארץ: "התוכניות להקמת מדינה נוספת הן בגדר עפרא דארעא. אני רוצה להיות ברור: ממערב לירדן לא תקום מדינה נוספת. מדינת ישראל כבר הייתה מוכנה לצערי לוותר על כמעט כל יהודה ושומרון אך הערבים סרבו. הגיע הזמן להפסיק למכור אשליות לציבור".