השר אורי אריאל שוקל לעבור להתגורר בעיר דוד

שר הבינוי והשיכון בחן עם רעייתו מספר בתים בשכונת סילוואן (השילוח) לקראת מעבר לעיר דוד בשבועות הקרובים. יריב אופנהיימר השתלח בשר בתגובה: "אורי אריאל הוא החנין זועבי של הימין"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/10/14 20:41 א בחשון התשעה

השר אורי אריאל שוקל לעבור להתגורר בעיר דוד
דוברות, צילום: דוברות

ההתיישבות בעיר דוד. בשבוע החולף בחן שר הבינוי והשיכון אורי אריאל מספר בתים בבעלות יהודית בכפר סילוואן (כפר השילוח) כחלק ממעבר להתגורר במקום. בשלב ראשון צפוי השר אריאל להתגורר במקום בשכירות, כשכפי הנראה יתגורר במקביל גם בביתו שבכפר אדומים.

מדובר בצעד הפגנתי במיוחד לאור העובדה שהמחבל שביצע הפיגוע בתחנת הרכבת הקלה בירושלים השבוע, בו נרצחה התינוקת בת השלושה חודשים חיה זיסל ברון, התגורר בשכונת סילוואן. לא מופרך להניח כי מדובר בין היתר במחאה על האינתיפאדה השקטה בירושלים ועל פעילות הפח"ע הגוברת בעיר, זאת לצד מאמצים לרכוש בתים נוספים בשכונה הערבית בלב ירושלים. בחודשים האחרונים מנהלים ארגונים שונים, כגון אלע"ד ועטרת כהנים, מאמצים לרכוש בתים נוספים, ובחודש האחרון נכנסו לכ15 בתים בשכונה.

אם אכן יעבור השר אריאל לשכונה, מדובר יהיה בצעד לא פשוט במיוחד מצד כוחות האבטחה, שיאלצו לאבטח בצורה משמעותית ביותר את ביתו של השר הבכיר שיתגורר במקום נפיץ ממילא. מנגד, מדובר יהיה גם בצעד משמעותי מבחינת המתיישבים, שיהנו ממגורים של אישיות בכירה בשכונה ערבית בירושלים. בתגובה למהלך של השר אריאל כתב איש השמאל הקיצוני יריב אופנהיימר בדף הפייסבוק שלו כי "אורי אריאל הוא החנין זועבי של הימין".

לכתבות נוספות בנושא:

- שישה בתים בסילוואן אוכלסו בידי מתיישבים יהודיים

- תשע משפחות נוספות התיישבו בסילוואן

בשבוע שעבר באמצע הלילה ובליווי כוחות משטרה כבדים, עברו תשע משפחות יהודיות להתגורר בכפר התימנים, בשכונת סילוואן (כפר שילוח) במזרח ירושלים. מדובר בפעם השנייה בה נכנסים יהודים לבתים בשכונה בחודש האחרון, לאחר שהבתים נרכשו במהלך השנה החולפת על ידי חברות מחוץ לארץ. למעשה, כמות המשפחות היהודיות בכפר התימנים הכפילה עצמה בין לילה

הכניסה, שהתרחשה לפנות בוקר, הייתה לשני מתחמים - בית פרומקין ובית עובדיה. בית פרומקין נקרא על שם סבא רבא של ראש השב"כ לשעבר, כרמי גילון, שבנה יישוב לעולי תימן באזור. בעקבות הפרעות לפני קום המדינה עזבו התושבים היהודיים את המקום והשכנים הערביים השתלטו על הכפר היהודי. כעת, מספרים בעמותות העוסקות ביישוב יהודים בשכונה הערבית, נסגר מעגל ויהודים חזרו להתגורר במקום. לא נרשמו אירועים אלימים בעת הכניסה.

בסוף ספטמבר התיישבו יהודים בשישה בתים בשכונה, תוך שהם מלווים בכוח משטרתי גדול שאבטח אותם. בניגוד לכניסה הנוכחית, בפעם שעברה ההתיישבות, אף היא באישון לילה, לוותה בהתפרעויות מצד יהודים וערבים ושוטר יס"מ נפצע באורח קל בראשו וטופל במקום.

בסך הכל מתגוררים היום בכפר כ-60 משפחות. בחודשים האחרונים הכפילו הפעילים את כמות היהודים המתגוררים באזור. הכמות המוערכת היא כ-500 יהודים, לא כולל הבתים החדשים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן