השר אורי אריאל נגד הגדלת הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים

חברי "הבית היהודי" החליטו לתמוך בהצעת החוק של ח"כ אלעזר שטרן, אך השר אורי אריאל בחר להגיש ערר על ההצעה. ח"כ שטרן: "הבית היהודי שכח שהוא גם בית של יהודיות"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 08/05/13 12:04 כח באייר התשעג

השר אורי אריאל נגד הגדלת הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים
יחצ, צילום: יחצ

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל הגיש היום (ד‘) ערר לוועדת השרים על הצעת החוק של ח“כ אלעזר שטרן, להגדלת הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל, זאת למרות שחברי סיעתו החליטו במשותף לתמוך בהצעת החוק. השר אריאל החליט להגיש את הערר לאחר התייעצות עם סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן.

במערכת הפוליטית תקפו את החלטתו של השר אריאל וטענו כי הוא ”משחק לידיהם של ש“ס“. ח“כ עליזה לביא מ“יש עתיד“ אמרה היום כי ”צפינו שיהיו התנגדויות לחוק אבל לא חשבנו שהם יבואו דווקא מכיוון הבית היהודי. מאוד מאכזב שמפלגה שהצהירה לא פעם על חיבור מחדש של הרבנות לכלל הציבור הישראלי פועלת כך. אורי אריאל לא חייב לתמוך בהצעה אבל מפתיע מאוד שהוא פועל לסיכולה“.

ח“כ אלעזר שטרן, יוזם הצעת החוק, אמר היום כי "הבית היהודי שכח שהוא גם בית של יהודיות, וחבר להתנהלות הפוליטית החשוכה של המפלגות המדירות נשים. מסתבר ש'משהו ישן ממשיך'. וזאת רק ההתחלה“.

מסיעת ”הבית היהודי“ נמסר בתגובה לכיפה כי ”הבית היהודי הודיעה לח“כ שטרן שתתמוך בהצעת החוק לשינוי הגוף הבוחר וביקשה לעבוד יחדיו, כנהוג בפוליטיקה אמיתית, על מנת להביא לשינוי המיוחל ולפעול למען בחירת רב ציוני ח“כ שטרן התבקש לומר בריש גלי, מעל במת הכנסת, שמפלגת התנועה ומפלגת הבית היהודי יעבדו יחדיו על השינויים בחוק. משלא הסכים לעשות כך, הוגש ערר על ידינו, שימשך החוצה במידה והוא יכריז על עשייה בשיתוף פעולה“.

גורמים במפלגה הוסיפו וציינו כי ”כדאי שח“כ שטרן לא יטיף לנו על פוליטיקה חדשה תוך שהוא עוסק בחיפוש נואש אחרי קרדיטים. יש דברים חשובים יותר גם כשמחפשים כותרות“.

"האחים הם גם האחיות", מינקה (צילום: יוסי זליגר, יחצ)

בתוך כך, יו“ר ”אמונה“, ליאורה מינקה, גינתה את ניסיונות הרגע האחרון למנוע את קידומה של הצעת החוק החשובה המבטיחה את צירופן של נשים לגוף הבוחר. “תמונת המצב הנוכחית מחפירה, ולא תעמוד בשום מבחן ציבורי, חברתי או משפטי; מתוך כ-135 שכבר נקבעו כחברי הגוף הבוחר, יש אישה בודדה, אחת (!), אולי רק כדי להבליט ולהדגיש את גודל האבסורד, הביזיון והקצף“, אמרה מינקה.

ב“עקיצה“ לבנט הוסיפה מינקה כי ”האחים, על-פי הפוליטיקה החדשה, הן גם האחיות; ביום ירושלים, זו שחוברה יחדיו ועושה את כל ישראל חברים, לא יעלה על הדעת שבחירה ממלכתית תיעשה תוך התעלמות מוחלטת ממחצית האוכלוסייה. מי שנותן ידו להדרת נשים, כורת את ענף הערכים שעליו הוא יושב".