השר אורי אריאל מכר את החמץ שלכם

החמץ נמכר לג‘עבר חוסיין מאבו גוש, תמורת מקדמה של 20 אלף שקלים. השר אריאל אמר לרבנים הראשיים כי "שיח השנאה חייב לעבור מן העולם"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 21/03/13 18:10 י בניסן התשעג

השר אורי אריאל מכר את החמץ שלכם
יחצ, צילום: יחצ

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, האחראי מטעם הממשלה לקראת חג הפסח וסגן שר האוצר מיקי לוי, ייפו היום (ה‘) את כוחם הרבנים הראשיים לישראל, שלמה עמאר ויונה מצגר, למכור את החמץ של מדינת ישראל.

בטקס שהתקיים היום במשרדי הרבנות הראשית בירושלים אמר השר אריאל לרבנים הראשיים כי "מכירת החמץ של כל המדינה היא סמל יהודי מובהק לסולידריות, ערבות הדדית וחיבור בין כל חלקי העם. הממשלה שלנו תדאג לכל אזרחיה, יהודים ולא יהודים, חילונים, דתיים וחרדים, ללא אפליות, ללא שנאות וללא חרמות. שיח השנאה חייב לעבור מן העולם".

(צילום: יחצ)

השר אריאל איחל כי חג החירות יסמן גם את שחרורו הקרוב של יונתן פולארד. גם הרב הראשי לישראל יונה מצגר וסגן שר האוצר מיקי לוי התייחסו לסוגיית פולארד ואיחלו לשחרורו המהיר. החמץ נמכר לג'עבר חוסיין מאבו גוש, תמורת מקדמה של 20 אלף שקל.

בניגוד למסורת, שר האוצר לא השתתף באירוע, לאחר שיאיר לפיד, הממלא את התפקיד, החליט שלא לשתף פעולה עם הנושא. בלשכתו הכחישו כי מדובר בצעד מכוון וציינו כי "שר האוצר החליט לעסוק, בשל לוחות הזמנים הצפופים, אך ורק בנושא התקציב. כל מה שלא קשור לכך מטופל על ידי סגנו. במקרה הזה סגן שר האוצר ביקש משר החינוך למלא את תפקידו".