השר אורי אריאל לאובמה: "בבקשה, שחרר את פולארד"

שר הבינוי והשיכון ניצל את לחיצה היד הטקסית עם נשיא ארה"ב המבקר בישראל, כדי לקרוא לו באופן ישיר לשחרורו של המרגל הישראלי יונתן פולארד. אובמה לא הגיב לפנייה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/03/13 13:37 ט בניסן התשעג

השר אורי אריאל לאובמה: "בבקשה, שחרר את פולארד"
אבי אוחיון, לעמ, צילום: אבי אוחיון, לעמ

בטקס קבלת הפנים לנשיא ארה“ב, ברק אובמה, במהלכו נפגש הנשיא האמריקאי עם ראשי המדינה ובהם שרי המדינה, החליט שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, לנצל את האירוע כדי לקדם את נושא שחרורו של יונתן פולארד - ישירות בפני נשיא ארה“ב.

בעת שאובמה לחץ את ידו, אמר לו אריאל: ”please free pollard“. הנשיא אובמה הקשיב לדברים אך לא הגיב. השר אריאל ציין כי "בחלוף עשרים ושמונה שנה בהם כלוא פולארד בשבי האמריקאי חשתי חובה אישית לפנות ישירות לנשיא אובמה ולבקש ממנו לחון את יהונתן מטעמים הומניטריים. כולי תפילה ותקווה שבקשתי נפלה על אוזניים קשובות".

במקביל, נמשכים המאמצים הציבוריים בקריאה לשחרורו של פולארד, כשמול בית הנשיא בירושלים, כמו גם באזורים נוספים בהם צפוי לבקר אובמה במהלך הימים הקרובים, נתלו שלטים הקוראים לשחרורו של פולארד. בשלטים מול בית הנשיא נכתב: "כבוד הנשיא, תציל את פולארד!", "כבוד הנשיא, אל תתן לפולארד להנמק בכלא". חלק מהשכנים מתכוונים אף להתייצב עם השלטים בידהם במרפסות במרפסות הבתים בשעה ששיירת הנשיא אובמה תעבור במקום.

דניאל, אחת השכנות המתגוררת בסמוך לבית הנשיא, אומרת "אנו מקדמים בברכה את הנשיא אובמה, אך יחד עם השמחה על בואו אנו מלאי תקווה שהוא יסיר מאתנו את המועקה הקשה וישחרר את פולארד אחרי 28 שנים בכלא".

במקביל, שורה רחבה של אישים בכירים הצטרפו בימים האחרונים למכתב האזרחים למען פולארד. בין המצטרפים: ראשי אונברסיטאות, שגרירי ארה"ב בישראל לשעבר ולמעלה מ-30 ראשי ערים. חלק מהחותמים צפויים אף לפגוש את הנשיא אובמה במהלך הביקור ובועד מביעים תקווה כי הם יצליחו לנצל את ההזדמנות בכדי לבטא את בקשת העם בישראל לשחרור פולארד.