השר אורי אריאל בקבר רחל: "נפעל לפתיחה גם בשבתות"

השר אריאל קיים ביקור בקבר רחל והודה למשטרה על פתיחת קבר רחל מדי יום. הוא נפגש עם מפקד מחוז ירושלים וביקש לפעול למציאת פתרונות לפתיחת המתחם גם בשבתות

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/13 18:05 ה בחשון התשעד

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל קיים היום (ד‘) בקבר רחל מפגש וסיור ביחד עם רב הכותל והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ ומפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי פריינטה.

בסיור אליו הצטרפו גם מפקדי מג"ב בגזרה ומנהלי ישיבת "בני רחל" הלומדים במתחם הקבר, שמע השר סקירה על המצב הבטחוני, פעילות קבר רחל, וכן צרכי הביטחון. ניצב פריינטה שסקר בפני השר את פעילות המשטרה וההיערכות לקראת יום השנה והגעת ההמונים אמר כי בשנים האחרונות ניכרת מגמה מתמדת של גידול בהגעה למתחם הקבר הן במהלך כל השנה ובמיוחד ביום השנה לפטירתה של רחל אמנו.

בסיום הסיור השר אריאל הודה לניצב פריינטה ולכוחות הביטחון וקיים עימם ישיבה בה דנו על אפשרות הרחבת שעות הפעילות של קבר רחל וכן בסיוע לישיבה והמשך פעילותה במקום. בסיום הישיבה הוחלט כי צוות מצומצם בראשות המקומות הקדושים במתחם קבר רחל יחל בבחינה של פתיחה גם בשבתות.

יש לציין עוד כי ישיבת "בני רחל" שפועלת במקום הוקמה על ידי הרב חנן פורת זצ"ל לאחר הסכמי אוסלו.

השר אורי אריאל סיכם את הביקור ואמר כי "פעלנו והצלחנו להביא לפתיחת והפעלת קבר רחל מדי יום ועל כך מגיע תודות לצבא ולמשטרה על עבודתם הקשה. עם זאת עדיין צריך להשלים את המשימה ולדאוג גם לפתיחתה בשבתות. ישבנו היום ושמענו את הבעיות וכעת נפעל למציאת הפתרונות. צריך גם לחזק את תלמידי הישיבה שעושים עבודה חשובה בעצם נוכחותם במקום. קבר רחל הוא מאושיות העם היהודי וצריך לחזק פה את הלומדים גם בתורה וגם בכמות".