השר אורי אריאל: אנחנו מסיימים את הגלות באתיופיה

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, השוהה באתיופיה, אמר כי "אין אף עם בעולם שדואג כמו מדינת ישראל לקלוט לארצו את בני עמו מכל קצווי העולם"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 19/08/13 15:24 יג באלול התשעג

השר אורי אריאל: אנחנו מסיימים את הגלות באתיופיה
אבי מספין, האגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה, צילום: אבי מספין, האגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה

השר אורי אריאל השוהה היום (ב‘) באתיופיה, אומר היום כי מדינת ישראל עומדת לקראת סיום העלייה היהודית מהמדינה.

”אחרי 20 שנה של פעילות אישית למען עליית יהודי אתיופיה, אי אפשר שלא לשמוח לרגל המאורע של סיום הגלות בעוד כשבוע עם הגעת המטוס האחרון וסגירת מתקני הסוכנות בגונדר“, אומר אריאל, ”יצאתי הלילה ביחד עם ידידי יו״ר הסוכנות נתן שרנסקי לביקור קצר אחרון במקום, כאשר יחדיו העברנו הבוקר בטקס מרגש כמתנת מדינת ישראל לידי ראש עיריית גונדר את בית הספר ששימש אותנו עד כה“.

לדבריו, בית הספר הזה שפעל לחינוך הילדים על מנת שיגיעו לישראל בפערים הנמוכים ביותר, ”הוא המניע אותנו להמשיך את החינוך בישראל והפעילות הכללית בחברה וברווחה להמשך צמצום הפערים של העולים החדשים ולהשתלבותם המלאה בישראל. זוהי חובתי כשר השיכון בקליטתם וזוהי גם חובתם של שאר שרי הממשלה כל אחד באחריותו שלו“.

עוד ציין השר אריאל כי ”בעוד כשבוע יגיעו לירושלים אחרוני העולים שאושרו. אין אף עם בעולם שדואג כמו מדינת ישראל לקלוט לארצו את בני עמו מכל קצווי העולם. אין עוד ערבות הדדית כזאת בעולם וב״ה שאנו זוכים להיות חלק מהשרשרת הזאת.נכון, ישנם עוד כמה עשרות אנשים שלא אושרו ושלחלקם אף יש משפחות בארץ. אני בטוח שוועדת החריגים שהוקמה במשרד הפנים לעניין תפתור אתת העניין בעתיד הקרוב באופן סופי גם עבורם“.

השר אריאל הביע תקווה כי ”נצליח לסגור את הגלויות בכל העולם“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן