השרים יתבקשו לאשר חוק עוקף החלטת היועמ"ש

היום תעלה לדיון בוועדת השרים הצעת החוק שתאסור על הצגת מצג כשרות או שימוש במילה כשר כאשר לא מדובר בעסק תחת השגחת הרבנות.

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 28/06/15 12:06 יא בתמוז התשעה

השרים יתבקשו לאשר חוק עוקף החלטת היועמ"ש
shutterstock, צילום: shutterstock

חוק איסור ההונאה בכשרות של מפלגות ש"ס, יהדות התורה הליכוד והבית היהודי הוגש לכנסת במטרה למנוע את הפרצה בחוק בכל הקשור לכשרות הקהילתית והיום יעלה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה.

על פי החוק החדש תיאסר הצגת מצג של כשרות ושל המילה כשר על כל הטיותיה כאשר אין תעודה מטעם הרבנות המקומית בתחומה או רב צבאי בתחומו. הצעת החוק נועדה כאמור למנוע מאנשי הכשרות הקהילתית להציג תעודות כשרות פרטיות ולמנוע מהם להכריז על בתי העסק ככשרים ובכך להטעות את הצרכנים.

הנושא נמצא בימים אלו בבית המשפט העליון בשל עתירת בתי עסק הדורשים מבית המשפט לעשות שימוש בפרשנות החוק הקיים באופן שאינו שולל מהם להציג בכתב שבתי האוכל שבבעלותם כשרים, אף אם אין בידם תעודת הכשר של הרבנות הראשית. היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, מנע מהרבנות הראשית להציג את עמדתה בבג"צ בנושא ולהביע את התנגדותה אליו ובית המשפט ביקר אותו בחריפות על כך ואישר לרבנות באופן חריג לייצג את עצמה בצורה חיצונית.

הדיון היום בנוגע להצעת החוק שתמנע את הפרשנות של העותרים לבית המשפט צפוי להיות חיובי בנוגע להצעה שכן הליכוד התחייב על כך כבר בעת המשא ומתן הקואליציוני. המתנגדים היחידים בקואליציה להצעת החוק הם חברי 'כולנו' של משה כחלון, חברת הכנסת רחל עזריה ממפלגתו הייתה בעבר חברת מועצה בירושלים מטעם 'ירושלמים' והייתה חלק מהיוזמים והמסייעים לאנשי הכשרות הקהילתית של הרב ליבוביץ'. כאמור, הליכוד מחויב באופן מלא לקידום החוק עליו חתום גם חבר הכנסת מטעם המפלגה, מיקי זוהר, ויהיה מעניין לעקוב ולראות כיצד תנהג הקואליציה בנושא.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן