השרים זעמו, נתניהו הורה להקפיא בניית החומה בשכונה הערבית

בנט, אלקין וכץ זעמו על החלוקה דה פקטו של ירושלים בעזרת החומה, ארדן טען שמדובר במחסום זמני לצורך הגנה בלבד, אך נתניהו החליט לבחון חלופות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/10/15 09:57 ו בחשון התשעו

השרים זעמו, נתניהו הורה להקפיא בניית החומה בשכונה הערבית
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

בישיבת הקבינט שהתקיימה אמש (א'), זעמו השרים נפתלי בנט, זאב אלקין וישראל כץ על הקמת החומה בג'אבל מוכבר, המחלקת לטענתם דה פקטו את ירושלים.

לדבריהם, הדבר אינו נראה טוב בישראל ובעולם, ונתפס ככניעה לטרור ומתן פרס למחבלים, וכן כי מדובר בפועל בחלוקת העיר לשניים.

השר גלעד ארדן אמר במהלך הדיון כי מדובר במימוש החלטת קבינט מללפני כחודש, עוד טרם פרוץ גל הטרור הנוכחי, במטרה למנוע השלכת בקבוקי תבערה.

מנגד, זעם השר כץ ואמר "החומה שהוצבה מול בתי ארמון הנציב מחלקת את ירושלים ומצטיירת כהישג ופרס לטרור. היא גם לא תביא בטחון ויש להסיר אותה לאלתר. צריך להגן על בתי ארמון הנציב באמצעות פעילות התקפית יזומה כנגד תשתיות הטרור וההסתה בג׳בל מוכבר ולא באמצעות בניית חומות והתבצרות בארמון הנציב - יש כאן תקדים מסוכן. הקבינט לא החליט מעולם על הצבת חומות בלב ירושלים".

לעמדתו הצטרפו גם השר נפתלי בנט והשר זאב אלקין, ובנוסף הביע שר הביטחון משה יעלון הסתייגות מבניית החומה.

לאחר דין ודברים ארוכים הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו להקפיא בניית החומה ולבחון חלופות אפשריות למניעת יידוי בקבוקי תבערה מהשכונה.

כזכור, אתמול החלו משטרת ישראל להציב חומה שתחצוץ בין השכונה הערבית קיצונית ג'אבל מוכבר לבין השכונה היהודית ארמון הנציב בירושלים.