השרים דחו את "חוק מד"א"

הצעת החוק, שהגיש ח"כ אורי אריאל, ביקשה לקבע את פעילות הארגון ביהודה ושומרון. השר הרשקוביץ, שתמך לבדו בהצעה, הסביר כי "כשאמבולנס מוריד את סמל מגן הדוד – זו אפליה מובהקת"

חדשות כיפה אורי פולק 04/03/12 11:40 י באדר התשעב

השרים דחו את "חוק מד"א"
מועצת ישע, צילום: מועצת ישע

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה היום (א') את הצעת "חוק מד"א" שהגיש ח"כ אורי אריאל, לפיה יחול חוק מגן דוד אדום גם בשטחי יהודה ושומרון. הצעת החוק מגיעה בעקבות ההסכם שנחתם בין ארגון ההצלה לצלב האדום, השולל לכאורה פעילות רשמית של מד"א ביהודה ושומרון.

נציגי משרד הבריאות, המשפטים והחוץ הביעו התנגדות לחוק, זאת בטענה כי נכון להיום "אין אפליה וההצעה עלולה לפגוע במעמד הבינלאומי של מד"א". נציגת משרד המשפטים הוסיפה שההצעה תגרום יותר נזק מתועלת. בעקבות הדברים החליטו השרים נאמן, מרידור, נוקד ונהרי לדחות את ההכרעה בחודש, לאחר שהשר בני בגין ביקש זאת, כדי לבחון את "הנזק מול התועלת" שבהצעה.

רק יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, תמך בחוק ואמר בישיבה כי קיימת במקרה הזה אפליה ברורה. "כשאמבולנס ביו"ש מוריד את סמל המגן דוד זו אפליה מובהקת, ללא קשר לשירות הרפואי שהוא מקבל", דברי הרשקוביץ.

קודם להצבעה על החוק טען ח"כ אורי אריאל כי ההסכם עליו חתום מד"א "מפלה בין דם לדם, ולא יעלה על הדעת שגוף ציבורי המעוגן בחוק והמקבל תקציבים ממדינת ישראל יחתום על מסמך שכזה. גורמים במד"א עימם שוחחתי אמרו כי ידיהם כבולות ואינם יכולים לבטל את ההסכם ועל כן אין מנוס מלהחיל את החוק גם ביהודה ושומרון, ובכך לבטל את ההסכם הבזוי הזה. אני סמוך ובטוח שגם השרים לא מוכנים להפלות את תושבי יהודה ושומרון שדמם אדום לא פחות והם יצביעו בעד החוק".