השרים אישרו: הצעת החוק שתקשה על שחרור מחבלים

עברה בוועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק של הבית היהודי שתאפשר לבית משפט לקבוע שנשיא לא יורשה לחון אדם שהורשע ברצח. בנט: העם צריך לכבול את ידי ממשלות ישראל שמשחררות מחבלים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/05/14 11:33 יא באייר התשעד

השרים אישרו: הצעת החוק שתקשה על שחרור מחבלים
shutterstock, צילום: shutterstock

הצעת חוק של הבית היהודי אשר קובעת שנשיא המדינה לא יורשה לחון אדם שהורשע ברצח, עברה הבוקר (א') בוועדת השרים לענייני חקיקה. מטרת הצעת החוק למנוע מדיניות של שחרור מחבלים.

״רוצחים צריכים למות בכלא ולא לחגוג בבית", אמר בנט בתגובה לאישור ההצבעה. "מדינת ישראל פתחה היום דף חדש ביחס למלחמה בטרור ובמחוייבותה המוסרית למשפחות השכולות. שנים של סחיטה ושל שחרורי מחבלים סיטונאיים ייעצרו עם העברתו של החוק הזה בכנסת. אני מברך את השרים על תמיכתם בחוק, הבית היהודי יפעל במושב הקרוב להעביר את החוק ללא עיכובים ובמהירות״

בבית היהודי בירכו על אישור ההצעה. "החוק שעבר היום יהדהד בקרב כל מי שמתכנן רצח יהודים. הגיע הזמן שדם יהודי יפסיק להיות המצרך הזול ביותר במזרח התיכון. הבית היהודי, שהייתה המפלגה היחידה שהצביעה נגד שחרורי מחבלים תמשיך להילחם כדי לעצור החלטות כאלו בעתיד.

הצעת החוק של חברת הכנסת איילת שקד עברה ברוב של 7 מול 3. אורי אריאל, אורי אורבך, גדעון סער, גלעד ארדן, לימור לבנת, יאיר שמיר, וסופה לנדבר תמכו בחוק לעומת ציפי לבני, יעקב פרי ויעל גרמן. במהלך הדיון אמר השר אורי אריאל "הרוצחים והמחבלים צריכים לדעת שהם לא ישוחררו וזאת הרתעה משמעותי מול הטרור. ברוב מדינות העולם לא מנהלים משא ומתן עם רוצחים וחוטים וזה הרבה יותר טוב ממה שקורה במדינת ישראל בשנים האחרונות.

רגע לפני ההצבעה אמר בנט כי "ההתדרדרות בנושא הזה בשנים האחרונות מחייבת אותנו לכללים חדשים בנושא שחרור המחבלים. פעם זה היה טאבו שלא משחררים בשום אופן, אחר כך שחררנו מחבלים תמורת חיילים, אחר כך כבר הגענו לאלף מחבלים תמורת חייל, עד שהגענו למצב שמשחררים מחבלים תמורת כלום. ממשלות ישראל ב30 השנה האחרונות הוכיחו כי הם אינם עומדים בלחץ, וצריך שהריבון, העם, יכבול את ידיהם".

עוד הוסיף כי "אם הטענה נגד החוק היא שאנחנו קושרים לעצמנו את הידיים - אז אני אומר - נכון. כנראה שאנחנו צריכים לקשור לעצמנו את הידיים אם הגענו למצב כזה. עדיף לקשור לעצמנו את הידיים מאשר להרים ידיים מול הטרור.שחרור רוצחים צריך להיות מנותק מכל תהליך שלום- רוצים לדבר על שלום, תדברו על שלום, אבל לא משחררים רוצחים כחלק מלדבר על שלום. רוצחים מרחיקים את השלום ומחלישים אותנו כמדינה״, סיכם.

בארגון נפגעי הטרור אלמגור מברכים על החוק החדש, מאיר אינדור יו״ר אלמגור: החוק החדש עושה חסד עם המשפחות השכולות שמצפות שההבטחות על צדק וענישה יעשה לקורבנות. החוק החדש גם תואם את רוח מסקנות ועדת שמגר.הוא יוריד את המוטיבציה ללחוץ על ישראל לשחרר רוצחים אם במהלכים מדיניים או בחטיפות. אנו מזכירים ש180 ישראלים נרצחו על ידי מחבלים ששוחררו . לכן גם הכניעה לאורך זמן לא משתלמת ומגדילה את מספר הקורבנות. החוק החדש תואם ערכי צדק ומוסר ותואם מדיניות דומה שקיימת בארה׳ב -זו שלאחרונה כל כך לחצה עלינו לשחרר רוצחים. בפעם הבאה יוכל ראש ממשלה לומר ללוחצים, שחרור רוצחים לא בסמכותי ואני כבול על ידי החוק

חבר הכנסת אלעזר שטרן טען ברשת ב' הבוקר (א') כי ההצעה נועדה לחפות על חולשה מנהיגותית, בין השאר של מפלגת "הבית היהודי" שנתנה יד לשחרור מחבלים. שטרן הוסיף, כי יש בהצעת החוק היגיון ואולם, העלה תהיות לגבי העיתוי שבו עלתה ההצעה והחיפזון שבה. האם לא תהיה לממשלה זכות לשחרר רוצחים גם כאשר ייכון שלום אמת? שאל שטרן.