השרים אישרו את "חוק צהר"

החוק קובע כי אדם יוכל להירשם לנישואין בכל רבנות בארץ, ולאו דווקא בזו של מקום מגוריו. "צהר": "מאמינים כי החוק יעבור ברוב גדול בכנסת"

חדשות כיפה אורי פולק 18/12/11 15:30 כב בכסלו התשעב

השרים אישרו את "חוק צהר"
איציק אדרי-cc-by, צילום: איציק אדרי-cc-by

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') את הצעת "חוק צהר", הקובעת כי אדם יוכל להירשם לנישואין בכל רבנות בארץ, ולאו דווקא בזו של מקום מגוריו. אישור הצעת החוק מסיימת באופן רשמי את משבר מיזם הנישואין של "צהר", ואת הסכסוך שהתגלע בין הארגון לבין המשרד לשירותי דת, שכן החוק צפוי לעבור גם בקריאה שניה ושלישית בכנסת.

החוק מאפשר את פתיחת אזורי הרישום לנישואין, כפי שדרשו ב"צהר", והוא צפוי להקל משמעותית על זוגות רבים המבקשים להינשא ולהירשם ברבנויות השונות, מבלי להזדקק ולהתחייב לרבנות המקומית, הנשלטת פעמים רבות על ידי גורמים חרדיים שאינם קשורים ל"צהר". החוק יאפשר ל"צהר" להשיא זוגות רבים מבלי קושי בירוקרטי כבעבר.

ח"כ פאינה קירשנבאום, שהגישה את הצעת החוק, אמרה כי "מדובר במהפכה של ממש, בהקלה משמעותית לזוגות צעירים המבקשים להינשא בישראל. כעת יינתן להם החופש לבחור בעצמם מי ייחתן אותם והיכן יירשמו לנישואים". לדבריה, "הצעת החוק פותרת בעיות של זוגות רבים שעברו גיורים צבאיים ואת בעיית רבני צהר".

בארגון "צהר" ביקשו בתגובה להודות לח"כ קירשנבאום על היוזמה לחוק "ולממשלת ישראל על התמיכה החד משמעית". בארגון ציינו כי "בשבוע הבא יעלה החוק לקריאה טרומית בכנסת ואנו מאמינים כי הוא יעבור ברוב גדול גם בכנסת לאחר התמיכה הציבורית הרחבה לה אנו זוכים מכלל הציבור הישראלי שרוצה להתחתן כהלכה ובאהבה".