השרה שקד מקדמת תיקון חוק שיאפשר לכלוא מחבלים קטינים

שרת המשפטים איילת שקד פרסמה תיקון לחוק הנוער כך שאפשר יהיה לכלוא קטין שביצע הרג חמור ולא רק להעבירו למעון סגור לקטינים. שקד: "קטינות אינה מהווה חסינות במקרי רצח והריגה"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 19/11/15 09:41 ז בכסלו התשעו

השרה שקד מקדמת תיקון חוק שיאפשר לכלוא מחבלים קטינים
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

בעקבות אירועי הטרור האחרונים, בהם היו מעורבים מחבלים קטינים ובני נוער, ואף ילדים מתחת לגיל 12, שרת המשפטים ושר הרווחה יפרסמו היום תיקון לחוק הנוער בסעיפי השפיטה והענישה. התיקון יאפשר עונש מאסר על קטינים בגילאי 12-14 ביום גזירת דינם, ובלבד שהמאסר יתבצע בפועל רק לאחר גיל 14. עד גיל זה ישהו הקטינים במעון סגור.

הוראת החוק כיום אינה רק אוסרת על שליחת קטינים למסר בטרם מלאו להם 14 שנים, אלא קובעת כי על קטינים כאלה, לא ניתן להטיל מאסר כלל, גם לאחר שעברו גיל זה. בית המשפט רשאי להורות על שליחת נערים ונערות בגילאים אלו למעון נעול בלבד, עד גיל 20. זאת מפני הרצון לשמור עליהם מתנאי כליאה קשים בבית הסוהר, אשר אינם הולמים את גילם.

בגל הטרור האחרון אנו עדים למקרים רבים בהם מובצעות עבירות חמורות וקשות ובינהן רצח, ניסיון רצח והריגה על ידי קטינים מתחת לגיל 14. לאור זאת מציע תיקון החוק לאפשר לבית המשפט להטיל עונש מאסר על קטינים. זוהי הצעת חוק שתהיה תקפה למשך 3 שנים, בעקבות המצב הביטחוני והוראת השעה.

שרת המשפטים, איילת שקד (הבית היהודי) אמרה: "תפיסת חוק הנוער היא שיקומית ונכונה עבור ילדים אולם יש להחריג מקרים קשים כגון רצח, הריגה או כוונה לרצח. נערים ונערות העוסקים בטרור ומבקשים את מותם של אזרחים יהודים, דוגמת הנער אחמד מנסארה, לא יזכו לרחמים בחסות החוק. קטינות לא תהווה עוד חסינות במקרי רצח והריגה".